//
کدخبر: ۲۰۸۸۹۵ //
معاون وزیر علوم :

مطالب نشریات دانشجویی باید متفاوت از دیگر رسانه ها باشد

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: بخش عمده نشریات دانشجویی در حوزه علمی فعال بوده و آنچه در نشریات دانشجویی تولید می شود باید با دیگر رسانه ها متفاوت و تاثیرگذارتر باشد.

مطالب نشریات دانشجویی باید متفاوت از دیگر رسانه ها باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامرضا غفاری صبح امروز در آیین پایانی یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی (تیتر ۱۱) با تقدیر از دانشجویان حوزه نشریات دانشگاهی گفت: نشریات دانشجویی یکی از مهمترین حوزه های فعالیت دانشجویان است و نشریات از قدمت قابل توجهی در دانشگاه ها برخوردارند به طوری که اولین نشریه دانشگاهی در دانشکده فلاحت کرج در سال ۱۳۱۵ به صورت تخصصی منتشر شد و این نشان می دهد دانشجویان دغدغه دارند ولی نشریه ویژه دانشجو از سال ۱۳۳۰ در دانشگاه تهران منتشر شد.

وی نشریات دانشجویی را یک فرصت برای مهارت آموزی، توانایی نقد کردن و کار نقادانه کردن توسط دانشجویان عنوان کرد.

غفاری تصریح کرد: کسانی که در نشریات دانشجویی فعالیت می کنند کد نوشتاری متفاوتی دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم ادامه داد: مطالبی که نشریات دانشجویی تولید می کنند برای استفاده در اختیار سیاستگذاران قرار می گیرد.

غفاری گفت: با استفاده از نشریات دانشجویی می توان فهمید که در دانشگاه ها چه می گذرد.

وی ادامه داد: بخش عمده خوراک فکری و ذهنی ما را مجموعه های مجازی مانند تلگرام، تویئتر و دیگر رسانه های اجتماعی تشکیل می دهند که این بخش مخاطبان مکتوب را دچار خدشه ساخته است.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: نشریات دانشجویی باید اثرگذار و تاثیرگذار باشند و آنچه یک رسانه دانشجویی تولید می کند، با رسانه های دیگر متفاوت باشد و دانشجویان بیشتر به تحلیل بپردازند و در واقع نشریات دانشجویی باید به سمت چیزی تحت عنوان روزنامه نگاری تحقیقی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نشریات دانشجویی ما در حوزه های علمی فعال هستند افزود: یکی از کارکردها این است که این یافته های علمی را به سیاست و خط مشی تبدیل کنیم تا در عرصه های علمی و فراتر از آن تاثیر داشته باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان