//
کدخبر: ۱۷۸۷۰۴ //

تسهیلات دانشجویی برای دانشجویان مناطق‌ سیل‌زده

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

 تسهیلات دانشجویی برای دانشجویان مناطق‌ سیل‌زده
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت:در بخش اول جلسه وزیر علوم حضور یافت و گزارشی از عملکرد وزارتخانه مرتبط خود به نمایندگان ارائه کرد.

 وی با بیان اینکه غلامی در این جلسه اعلام کرد وزارت علوم در سال گذشته از بابت مباحث فناوری 262 میلیون دلار درآمدزایی داشته است، ادامه داد:وی همچینن اعلام کرد این وزارتخانه در سال گذشته 420 هزار شغل ایجاد کرده و همچنین پارک‌های علم و فناوری به عدد 43 رسیده است.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد:وزیر علوم اعلام کرد در سال گذشته حدود 50 پروژه با سایر کشورها به صورت مشترک انجام داده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون نیز دغدغه‌های خود را در این جلسه اعلام کردند، اضافه کرد:یکی از دغدغه‌های نمایندگان به تعویق افتادن آزمون‌های کنکور در مناطق سیل‌زده بود که وزیر علوم اعلام کرد قرار است امتیازاتی ویژه به این مناطق در بحث کنکور داده شود.

سلیمی با بیان اینکه در بخش دوم جلسه کمیسیون، رئیس دانشگاه آزاد حضور یافت و گزارشی از عملکرد سال گذشته این دانشگاه به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی ادامه داد:بر اساس گزارش رئیس دانشگاه آزاد، گروه‌های دانشجویی از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی حضور پیدا کردند؛ ضمن آنکه تسهیلاتی برای دانشجویان مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: دانشگاه آزاد در خصوص شفاف‌سازی مالی خود اقداماتی انجام داده و از این دانشگاه در ارتباط با دارایی‌ها، اموال و مسائل بانکی و زمین حسابرسی‌هایی صورت می‌گیرد که رئیس دانشگاه گزارشی از اصلاح نظام مالی این دانشگاه ارائه کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: طرح‌های جدید دانشگاه آزاد در خصوص مهارت‌آموزی و اشتغال در قالب مدارس عالی مهارتی برای دانشجویان این دانشگاه نیز تشریح شد و با توجه به شعار سال در خصوص رونق تولید، برای گسترش رشته‌های مهارتی در مدارس و واحدهای دانشگاهی ذیل دانشگاه آزاد اقدام کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گسترش مدارس سما در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری بیش از 200 مدرسه به این مجموعه اضافه شده و دانشگاه آزاد در تلاش است در زمینه گسترش آن نیز بیش از پیش اقدام کند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان