//
کدخبر: ۲۰۴۲۴۷ //
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

امکان تکمیل فاصله سوابق بیمه پردازی در صورت عدم اشتغال وجود ندارد

افرادی که در برهه هایی اشتغال نداشته و میان سوابق بیمه ای آنها فاصله ایجاد شده برای این افراد سابقه ایجاد نمی شود و به عبارتی امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای انها وجود نخواهد داشت.

امکان تکمیل فاصله سوابق بیمه پردازی در صورت عدم اشتغال وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در پی سئوال تعدادی از بیمه شدگان در خصوص اینکه زمانی که میان سوابق بیمه ای فاصله ایجاد شده است چگونه می توانند برای احتساب سابقه اقدام کنند، باید اعلام شود که افرادی که در برهه هایی اشتغال نداشته اند و میان سوابق بیمه ای آنها فاصله ایجاد شده است، برای این افراد سابقه ایجاد نمی شود و به عبارتی امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

طبق این اعلام صرفاً برای افرادی که کار کرده باشند و کارفرما حق بیمه آن ایام را پرداخت نکرده باشد، در صورت پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما برای ایام مورد نظر سابقه ایجاد می شود. این افراد می توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می شود کمیته ای تشکیل شده و از همه ابعاد موضوع بررسی می شود و در صورت تأیید ادعا، سوابق تأیید می شود و به کارفرما اعلام می شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می شود.

قانون صرفا در یک مورد که بیمه شده اشتغال نداشته و همچنین حق بیمه پرداخت نکرده، مجوز ایجاد سوابق را داده است و این استثنا برای افرادی است که به سن ۶۰ سال رسیده باشند و سابقه بیمه قبلی داشته باشند و می خواهند بازنشسته شوند، می توانند تا مرز ۱۰ سال، با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده، با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان