//
کدخبر: ۲۰۱۵۴۵ //

وزیر کار: حفظ بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی ضروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی را ضروری خواند و تصریح کرد: باید کرامت بیمه پردازان هنگام بهره مندی از خدمات استیجاری درمان بیش از پیش حفظ شود.

وزیر کار: حفظ بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی ضروری است
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمد شریعتمداری» عصر سه شنبه در همایش «تامین اجتماعی، حامی رونق تولید» افزود: اوایل دولت یازدهم با جدا شدن شورای عالی بیمه سلامت از بدنه نظام اجتماعی مشکلاتی پدید آمد که در ادامه مسیر، این مسأله اصلاح شد.
شریعتمداری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۴۳ میلیون و ۱۷ هزار ذینفع دارد و در قالب ۵۵۶ شعبه اصلی و شمار بیشتری از شعبه ها و دفن های فرعی به آنان خدماتی ارایه می شود.
وی اعلام کرد: بر پایه آمارهای ارایه شده، سالیانه ۱۰۰ میلیون مراجعه به مراکز درمانی سازمان صورت می گیرد و ۶۰۰ عمل جراحی انجام می شود اما امکانات سازمان فقط پاسخگوی ۲۵ درصد خدمات سرپایی و ۱۰ درصد خدمات بستری است.
«بقیه خدمات مورد نیاز در قالب خدمات استیجاری درمان تامین می شود، اما باید کرامت بیمه پردازان سازمان هنگام مراجعه به این مراکز درمانی حفظ شود و این خدمات به طور عزتمندانه ارایه شود».

لزوم اصلاح قوانین و ساختار سنتی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون به اصلاح قوانین، مقررات و ساختار سنتی سازمان تامین اجتماعی نیاز داریم تا ارایه خدمات به کارگر و کارفرما و بازنشسته تسهیل شود.
وی تصریح کرد: جهت گیری ما برقراری روابط جامع و کامل با همه اعضا و شرکای اجتماعی است.
به گفته وی، برای اصلاح ترکیب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با شورای عالی رفاه که تعیین کننده اعضای هیات امنای همه صندوق ها از جمله سازمان تامین اجتماعی است، رایزنی هایی صورت گرفته است تا تعادل بین شمار نمایندگان کارگری و کارفرمایی ایجاد شود.
وی یادآوری کرد: دولت از محل بودجه عمومی در حال پرداخت ۸۱ هزار میلیارد تومان کسری صندوق های بازنشستگی است.
شریعتمداری افزود: هنوز ۷۷ میلیون نفر هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خود را دریافت می کنند؛ در حالی که برخی افراد نیازی به آن ندارند اما ۸۰ درصد مشمولان، یارانه بیشتری را نیاز دارند.
وی در واکنش به درخواست یکی از بازنشستگان حاضر در این مراسم تاکید کرد: موضوع همسان سازی حقوق این قشر را پیگیری می کند.
در پایان این آیین از ۲ بیمه پرداز که بیش از ۳۵ سال سابقه پرداخت بیمه داشتند تجلیل و از سه کتاب تهیه شده در سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، با تشکیل وزارت رفاه اجتماعی در سال ۱۳۵۳ همه امور مربوط به بیمه درمان و رفاه قشرهای مختلف جامعه در یک ساختار اداری گرد آمد تا اینکه با تصویب «قانون تامین اجتماعی» در تیرماه ۱۳۵۴ و تشکیل «سازمان تامین اجتماعی» تحولی نو در نظام تامین اجتماعی کشور رقم خورد.
پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸، سازمان تامین اجتماعی احیا شد و بیست و پنجم تیرماه به نام «روز بهزیستی و تامین اجتماعی» نام گرفت.

چهارم تیرماه امسال با تایید هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد.
صبح سه شنبه شماری از بازنشستگان و گروه های کارگری و کارفرمایی با تجمع روبروی سازمان برنامه و بودجه، مطالبات خود را مطرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان