//
کدخبر: ۲۰۲۰۸۵ //

وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی هشدار داد

"دمیان هیندز"، وزیر آموزش انگلیس هشدار داد: آموزگارانِ مدارس باید دانش آموزان را از خطرات ناشی از خبرهای جعلی و اطلاعات اشتباه در فضای اینترنت، بیشتر و بهتر مطلع کنند.

وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس "راهنمای ایمنی جدید برای مدارس" که دولت این کشور منتشر می‌کند هر کودک به عنوان بخشی از برنامه درسی اجباری در مورد خطرات آنلاین آموزش می‌بیند.

آموزگاران باید به کودکان کمک کنند آنچه که آنلاین می‌بینند را ارزیابی کرده و همچنین به آنها، تشخیص خطرات بالقوه و اینکه چگونه و چه وقت حمایت بخواهند را بیاموزند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که چنین آموزش‌هایی کودکان را قادر می‌کند خبرهای جعلی را موثرتر شناسایی کرده و به آن پاسخ دهند و بین اطلاعات اشتباه سهوی و عمدی تفاوت قائل شوند.

دپارتمان آموزش انگلیس در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد: تکثیر خبرهای جعلی می‌تواند اعتماد را تخریب کند، به فرهنگِ یادگیری صدمه وارد کند و تضعیف کنجکاوی را به همراه داشته باشد.

هیندز در این باره یادآور شد که اینترنت پخش جعلیات را به صورت عمدی یا سهوی بسیار آسان کرده است.

وی همچنین به همراه "مت هنکاک"، وزیر بهداشت این کشور در نشست رسانه‌های اجتماعی و آسیب‌های آنلاین شرکت می‌کند و یکی از عناوینی که دولت انگلیس مایل است در این نشست مطرح شود، جنبش ضد واکسن است.

وزیر آموزش انگلیس در این باره گفت: امروز ما با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی به بررسی چگونگی جلوگیری از گسترش مطالب گمراه کننده در مورد واکسیناسیون می‌پردازیم اما این معضل بسیار وسیع‌تر از آن است که تصور می‌شود و بدون اقدام گسترده و شدید، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اوایل سال آینده دولت انگلیس بنا دارد برنامه‌های آموزش بهداشتی در مدارس را اجرا کند که حاوی مطالب مربوط به رفاه جسمی و روانی ـ اجباری برای همه ـ است و هدف این است که هر کودک در مورد ایمنی و آسیب‌های مرتبط با اینترنت در کنار اهمیت سلامت روان آموزش ببیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان