//
کدخبر: ۱۹۵۷۴۴ //

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد و ISC

با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران و رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری و مرکز ISC تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله شد.

انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد و ISC
به گزارش فرتاک نیوز،

 شامگاه چهارشنبه ۲۹ خرداد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری و مرکز ISC در شیراز، تفاهم‌نامه همکاری با هدف رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد امضا و مبادله شد.

بر اساس این تفاهم نامه، رتبه بندی شاخص‌های علمی و همچنین ثبت نشریات دانشگاه آزاد اسلامی و کیفی سازی آنها را عهده دار خواهد شد.

 رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در مراسم امضا و مبادله این تفاهم‌نامه، گفت: پایگاه استنادی گرچه در شیراز و استان فارس واقع‌شده اما خدماتش در دیگر استان‌های کشور نیز دنبال می‌شود.

دکتر محمدجواد دهقانی ضمن یادآوری اینکه کد شناسایی مقالات به‌زودی برای نشریات بومی صادر می‌شود، به فعالیت‌ها و اقدامات بین‌المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری اشاره و اضافه کرد: داده‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در اختیار دانشگاه‌هایی قرار خواهد گرفت که دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی بوده و می‌توانند به آن دسترسی رایگان داشته باشند.

دهقانی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز در مرکز و پایگاه، دست‌یابی به مرجعیت سنجش و ارزیابی توسعه علمی در منطقه و جهان است که این مهم همواره مدنظر رهبر انقلاب نیز بوده و در سخنان ایشان بر این مرجعیت تأکید شده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ادامه داد: امروز نیاز است که فعالیت‌های پایگاه بیشتر جنبه بین‌المللی پیدا کند زیرا ظرفیت‌های بسیاری برای این کار در این عرصه وجود دارد.

دهقانی همچنین کیفی سازی نشریات علمی را از اهداف پایگاه استنادی و مرکز منطقه‌ای عنوان و اضافه کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها با هدف رقابت سالم نیز از سال‌های پیش آغازشده که در راستای آن می‌توان به مقوله کیفی سازی دانشگاه‌ها به شکل جدی توجه شود.

وی با اشاره به تبادل تفاهم‌نامه‌هایی در سطوح ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: در این نشست‌ها سعی شده که ظرفیت‌های این مجموعه علمی بین‌المللی معرفی شود.

دهقانی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی ۲۰ سال اخیر رشد مطلوبی به لحاظ علمی داشته است، یادآور شد: سهم کشورهای اسلامی در این زمینه ۱۰ درصد بوده که قرار است تا یک دهه آینده به ۲۰ درصد افزایش یابد.

 بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، محورها و زمینه‌سازی‌های مشترک از طرف پایگاه استنادی و مرکز ISC شامل نمایه‌سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه آزاد، کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، رتبه‌بندی کل شعب و واحدهای دانشگاه مطابق با شاخص‌های مصوب و توافق طرفین، فراهم‌سازی و حمایت در چاپ و انتشار نشریات علمی دانشگاه و درون داد و پردازش این نشریات و .. تعیین شده است .

در این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی موظف است نسبت به ایجاد دسترسی به اطلاعات کتاب‌شناختی مربوط به کتاب‌ها، طرح‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌ها و سایر مدارک علمی موجود در دانشگاه جهت ثبت در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز، ارسال مجموعه مقالات کنفرانس‌ها، سمینارهای ملی و بین‌المللی و متن سخنرانی‌های علمی و مجلات دانشگاه به مرکز منطقه‌ای و آی اس سی، ایجاد دسترسی به منابع آثار و مستندات و اطلاعات علمی تخصصی طرفین به منظور غنی‌سازی منابع علمی طرفین و حمایت معنوی از برگزاری همایش‌های مرتبط با مأموریت‌های مرکز منطقه‌ای و آی اس سی که با سیاست‌ها و مأموریت‌های دانشگاه هم‌راستا باشد، اقدام کند.

مدت اجرای این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد به مدت ۳ سال تعیین شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان