//
کدخبر: ۱۸۴۵۱۱ //

در منطقه ۷ شهرداری تهران انجام شد؛ رنگ آمیزی جداره‌های شهری با مشارکت شهروندان

صبح امروز رنگ آمیزی و طراحی جداره شهری در منطقه ۷ با مشارکت شهروندان به ویژه دانش آموزان اتفاق افتاد.

در منطقه ۷ شهرداری تهران انجام شد؛
رنگ آمیزی جداره‌های شهری با مشارکت شهروندان
به گزارش فرتاک نیوز،

 فائزه دولتی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۷ راجع به رنگ آمیزی جداره‌های شهری با مشارکت شهروندان، بیان کرد: این اقدام دومین رنگ آمیزی در سطح منطقه است. شعاری جهت افزایش احساس تعلق شهروندان نسبت به شهرشان و مشارکت در ساخت شهر با عنوان «دیوار محله‌ی خودمان را خودمان رنگ کنیم» مطرح کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: اولین تجربه رنگ آمیزی در خیابان شریعتی نبش شهید قندی بود. شهروندان و دانش آموزان هنرستانی در این طرح حضور پیدا کردند و خودشان دیوار محله را رنگ آمیزی کردند. طرح دیوارها توسط رتبه‌های برتر تصویرسازی کشوری به منطقه ارائه و بعد از تأیید سازمان زیباسازی روی دیوارها کشیده شده است. معمولاً مردم دیواری که خودشان آن را رنگ کنند خراب نخواهند کرد و از آن محافظت می‌کنند. باتوجه به این دستور کار قرار است این طرح در سطح منطقه گسترش پیدا کند و هر دو هفته یکبار دیواری از منطقه توسط شهروندان رنگ آمیزی شود.

دولتی با بیان اینکه از رنگ‌های شاد و ترکیب هندسی با تأکید بر فضاسازی شاد برای رنگ آمیزی شهری استفاده شده، گفت: تصاویر این دیوار شهری شامل دوچرخه و هوای پاک است. نوع طراحی در فرهنگ سازی شهری بسیار مؤثر است. استفاده از رنگ‌های شاد موجب تقویت روحیه شهروندان و زیباسازی شهر می‌شود.

در حاشیه این رنگ آمیزی بسیاری از شهروندان و دانش آموزان از این اقدام استقبال کردند و آن را برای دوری از افسردگی و ناراحتی شهر مؤثر دانستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان