//
کدخبر: ۱۸۲۹۸۴ //

رئیس دانشگاه هنر : شیوه جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های هنر کیفیت ندارد

رئیس دانشگاه هنر گفت: شیوه جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های هنری که نیازمند ارزیابی داوطلب از دو جنبه تئوری و عملی است، کیفیت لازم را ندارد.

رئیس دانشگاه هنر : شیوه جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های هنر کیفیت ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن سلطانی اظهار کرد: دانشجویان ورودی مقاطع ارشد و دکتری در گرایش‌های خود به‌صورت عملی تخصص لازم را ندارند و معیار مناسبی برای سنجش آن‌ها در ابتدای ورود نیز وجود ندارد، در نتیجه مجموعه آموزشی دانشگاه درس‌ها و کلاس‌ها را در سطحی قرار می‌دهد که ورودی‌ها آموزش‌های ابتدایی لازم را کسب کنند.
رئیس دانشگاه هنر توضیح داد: پذیرش دانشجو در رشته‌های هنری از مجموع دو نمره عملی و آزمون تئوری محاسبه می‌شود، با توجه به این موضوع دانشجویان با کسب نمره تئوری بالا و عملی پایین به دانشگاه وارد می‌شوند، اما از نظر عملی و تخصصی در سطح بالا نیستند.
وی ادامه داد: ایراد این سیستم جذب زمانی آشکار می‌شود که دانشجویان وارد کارهای کارگاهی و عملی می‌شوند و مجموعه آموزشی دانشگاه را دچار آسیب می‌کنند.
سلطانی اظهار کرد: نحوه پذیرش دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ها با مصاحبه و بررسی آثار و پروژه‌های دانشجویان قطعاً نتایج بهتری در مجموعه آموزشی دانشگاه‌های هنری و سایر دانشگاه‌ها دارد.
رئیس دانشگاه هنر عنوان کرد: نیاز است وزارت علوم و سازمان سنجش در جذب دانشجویان دکتری و ارشد با هماهنگی بیشتری با دانشگاه‌ها عمل کنند و مانند سیستم جذب تمام دنیا پذیرش نهایی توسط گروه آموزشی تخصصی انجام شود.
به اعتقاد سلطانی، جذب نهایی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پس از قبولی در نمره تئوری باید با بررسی آثار داوطلبان و مصاحبه توسط اساتید متخصص انجام شود.
سلطانی تصریح کرد: ظرفیت بسیاری از رشته‌ها بدون هماهنگی با دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده و بنا به دلایلی جذب در رشته‌های هنر با مصاحبه و آزمون عملی حذف شده است و نیاز است تا حد امکان گزینش از طریق مصاحبه و آزمون عملی انجام شود و وزارت علوم در تعداد و نحوه پذیرش هماهنگی و همکاری لازم را با دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها داشته باشد.
پیش از این روسای دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علم و صنعت و تهران در گفت‌وگو با ایرنا مدل جذب دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را بی‌کیفیت و به دور از ارزیابی صحیح خوانده و معتقدند در پذیرش دانشجویان دکتری و ارشد باید اختیارات دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان