//
کدخبر: ۱۶۱۸۰۴ //

افتتاح حدود پنج هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور، از افتتاح حدود پنج هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در کشور خبر داد.

 افتتاح حدود پنج هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول
به گزارش فرتاک نیوز،

کیومرث سلگی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد خیرین مسکن ساز لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱ مرکز استان در کشور دارای تشکیلات خیرین مسکن ساز است، اظهار داشت: همچنین حدود ۱۲۰ شهرستان نیز در سطح کشور دارای انجمن خیرین مسکن ساز است.

احداث ۳۰ هزار واحد ویژه خانواده‌های محروم و ۲ معلول

وی با بیان اینکه این انجمن در استان نیز اقدامات مطلوبی انجام داده است، عنوان کرد: تعدادی از خیرین، خیر اندیش که عمدتا از سرمایه های اجتماعی استان هستند، دور هم جمع می شوند و امکانات و منابع خود را صرف کمک و خانه دار شدن محرومان می کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور با تاکید بر ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از این انجمن در سطح استان، ادامه داد: هم انجمن باید تلاش های بیشتری را داشته باشد و هم مدیریت استان در این خصوص حمایت های بیشتری در این رابطه داشته باشند.

سلگی با بیان اینکه در کل کشور حدود ۴۰ هزار واحد مسکن ویژه خانواده های محروم و دو معلول توسط انجمن خیرین مسکن ساز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: از این تعداد، حدود ۳۰ هزار واحد به اتمام رسیده و هر استان حدود هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ واحد اجرایی شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت لرستانی های مقیم خارج از استان و کشور، افزود: در این راستا می طلبد که این ظرفیت با حمایت مدیریت ارشد استان سازماندهی شوند.

افتتاح حدود ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور با اشاره به فعالیت این انجمن در بافت های فرسوده نیز، تصریح کرد: اگر هیئت مدیره انجمن در این رابطه در استان برنامه داشته باشند می توانیم به این حوزه نیز ورود پیدا کنیم و بخشی از بافت های فرسوده را احیا کنیم.

سلگی در ادامه با اشاره به اینکه برای تکمیل واحدهای مسکن مهر نیمه کاره، واحدهای بلاتکلیف در سایت های مسکن مهر و ... نیز انجمن می تواند ورود پیدا کند، ادامه داد: از منافع این امر می تواند برای تامین مسکن محرومان استفاده کند.

وی با اشاره به خانواده های بدسرپرست و یا زنان سرپرست خانوار، بیان داشت: این آمادگی از سوی انجمن وجود دارد که ۳۰ درصد از نیاز مالی یک واحد مسکونی این قشر در قالب خرید،   رهن و یا تعمیرات را کمک صورت گیرد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور، بیان داشت: همچنین پیشنهاد داریم که ۷۰ درصد باقی مانده نیز از  این امر توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) در قالب یک تفاهم نامه عملیاتی شود.

سلگی با بیان اینکه احداث واحد مسکونی برای حدود ۱۴ هزار خانواده دارای دو معلول در سطح کشور با حمایت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی با دبیری انجمن خیرین مسکن ساز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از این تعداد بالغ بر هشت هزار واحد عملیاتی شده است.

وی، ادامه داد: همچنین به زودی افتتاحیه چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار واحد دیگر برای معلولان برگزار خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان