//
کدخبر: ۱۵۸۱۸۸ //

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان: پژوهش به عنوان عامل مهم رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴، با چالش هایی روبه رو است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: پژوهش های بی مساله و بی اثر، چالش اصلی تحقیقات است که تنها باعث هدررفت منابع مالی و انسانی می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان:
پژوهش به عنوان عامل مهم رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404، با چالش هایی روبه رو است
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی باقر طاهری نیا روز شنبه در آیین نکوداشت یکصدمین سالگرد فعالیت تربیت معلم در ایران و بیش از نیم قرن در خراسان شمالی اظهار داشت: پژوهش به عنوان عامل مهم توسعه یافتگی و رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404، با چالش هایی روبه رو است که رفع آن می تواند رهگشای پیشرفت امر پژوهش و تحقیق در ایران باشد.

وی افزود: علم و معرفت باید منجر به رستگاری بشر شود، اگر اوج هدف و افق بلند پژوهش رفاه و تعالی انسان باشد باید به رسیدن رستگاری کمک کند.

طاهری نیا از پژوهشگران خواست تا در تحقیق کار بیهوده انجام ندهند و افزود: تحقیقات بی فایده تنها منجر به هدر دادن منابع مالی می شود.

وی گفت: متاسفانه سرمایه های زیادی در این حوزه هدر می رود به خصوص زمانی که نیروی انسانی برای یک تحقیق بی برنامه و بی مساله وقت می گذارد.

وی اظهار داشت: اکنون بزرگترین چالش حوزه تحقیق و پژوهش، نبود مساله در تحقیق است، ده ها کتاب نوشته می شود بدون اینکه مساله ای را حل کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان از محققان و اساتید خواست تا چشم اندازی برای کارهای تحقیقاتی خود تعریف کنند و افزود: پراکنده کاری خطای بزرگی در عرصه پژوهش است.

وی ماموریت دانشگاه را روشن دانست و اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان اجازه پراکنده کاری نداریم چرا که ماموریت ما مشخص است و باید در این حوزه پژوهش کنیم.

طاهری نیا، با بیان اینکه تعلیم و تربیت تعطیل بردار نیست، اظهار داشت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان تربیت دانشجومعلم است که مسیری روشن و شفاف است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش این استان سالانه هزار تا هزار و 200 معلم جدید نیاز دارد که تامین آن بر عهده این مرکز آموزش عالی است.

حبیب صفرزاده اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، اکنون گنجایش تربیت این میزان نیروی انسانی برای آموزش و پرورش را ندارد.

وی افزود: این دانشگاه باید در یک دوره چهار ساله افزون بر چهار هزار دانشجومعلم جذب و تربیت کند که نبود فضای فیزیکی کافی این امر را با مشکل مواجه کرده است.

صفرزاده گفت: هم اکنون 370 دانشجومعلم دختر و 650 دانشجو معلم پسر در 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می کنند.

در این آیین که در تالار دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی برگزار شد از سه عنوان کتاب تاریخ جامع تربیت معلم، تاریخ شفاهی و تجربه های زیستی تربیت معلم خراسان شمالی رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۸۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان