//
کدخبر: ۱۳۸۲۲۳ //

اختصاصی/ برگزاری مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایرکشورها

مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى میزبان معاون رئیس جمهور و معاون اجتماعى وزارت کشور شد.

اختصاصی/ برگزاری مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى ایران با سایرکشورها

کاوه الفتی منش؛مجمع رؤساى انجمن هاى دوستى با دعوت و هماهنگى دکتر رضا سیدان نایب رئیس مجمع انجمن هاى دوستى ایران با سایر کشورها در جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی در حوزه دیپلماسی عمومی با نهاد ریاست جمهوری ، با حضور دکتر معصومه ابتکار معاونت امور بانوان و‌خانواده ریاست جمهوری و دکتر کمال اکبری معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدا دکتر رضا سیدان نایب رییس مجمع انجمن های دوستی درباره فعالیت‌های مجمع در دو سال گذشته گزارشی ارائه کرد.

وى گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی کشورهای مختلف،  نمایشگاه‌های عکس و نقاشى و همچنین برپایی چند کنسرت در سالن‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که مجمع داشته است.

سیدان همچنین برگزاری کنفرانس‌هایی با کشورهای عربی با حضور سفرای عرب مقیم تهران را از دیگر فعالیت‌های انجمن در دو سال اخیر ذکر کرد.

معصومه ابتکار معاون امور بانوان ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های غیر دولتی، یادآور شد: این تشکل‌های غیر دولتی ، برای هر دولتی به عنوان یک فرصت محسوب می‌شوند.

وى با اشاره به فعالیتش در حوزه محیط زیست افزود: قبلا در این حوزه فعالیت های زیادی داشتم و در حوزه محیط زیست یک یا دو NGO بودند که از نزدیک با ما همکاری داشتند.

او در مورد فعالیت فعلی‌اش در حوزه بانوان گفت : در حوزه بانوان و خانواده به خاطر تبعیض‌ها نگرانی‌های اجتماعی زیادی در جامعه وجود دارد که ما سعی داریم از طریق تقویت NGOها برای تحکیم رشته‌های خانواده گام‌هایی برداریم که در این راستا انجمن‌های دوستی می‌توانند هم در عرصه ملی و هم بین المللی با ما همکاری داشته باشند.

دکتر کمال اکبری معاون اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور نیز در این جلسه با بیان این که هرگز مخالفتی با فعالیت جمعی انجمن نداشته و نداریم عنوان کرد : ما علاقمند به فعالیت شما در قالب اساسنامه و کمیته‌ها هستیم.

وى با تقسیم انجمن‌های دوستی به سه دسته غیرفعال، نیمه فعال و فعال گفت : ما مدت ها پیش از رؤساى انجمن های دوستی خواسته ایم که مدارک و اسناد خود را در وزارت کشور کامل کنند اما برخى این کار را نکرده اند و انتقاد دومم به انجمن‌های غیرفعال و نیمه فعال است که می‌توانند این انجمن‌ها را از انحصار خود در آورده و به افرادى که علاقمند به حضور در انجمن‌ها هستند بسپرند تا با تفکرات و انرژى جدید از این حالت غیر فعال خارج شوند.

دکتر حسین موسوی رئیس مجمع انجمن‌های دوستی نیز با اشاره به روند تشکیل این انجمن‌ها گفت: برای هم‌پوشانی و هم‌افزایی این انجمن‌ها لازم بود که آنها زیر یک چتر به اسم مجمع(شبکه) قرار بگیرند و در اینجا تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۱۶_۲۱-۳۴-۵۶

وى با اشاره به ظرفیت انجمن‌های دوستی در زمینه دیپلماسی عمومی یادآور شد: تا کنون شبکه انجمن‌های دوستی مورد حمایت هیچ یک از دولتمردان قرار نگرفته و حتی دولت تدبیر و امید هم تا کنون از ما حمایتی نکرده است در حالیکه این انجمن‌های دوستى فرصت مغتنمی برای کشور در شرایط فعلی تحریم ها هستند و می‌توانند در راستای رفع سوءتفاهم‌ها با سفراى خارجى کشورها در تهران نشست هایى داشته باشند.

موسوی در پایان پیشنهاد تشکیل کمیته بانوان به ریاست معصومه ابتکار را مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال مواجه شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۲۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان