//
کدخبر: ۱۳۴۲۵۲ //

معاون رئیس‌جمهور: شرایط برای ورود بانوان به عرصه‌های سیاستگذاری تسهیل می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان با بیان اینکه 30 درصد از پست‌های مدیریتی دولت در اختیار زنان قرار می‌گیرد گفت: شرایط برای ورود بانوان تحصیلکرده به سطوح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در عرصه مدیریتی تسهیل می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور: شرایط برای ورود بانوان به عرصه‌های سیاستگذاری تسهیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه ابتکار عصر امروز با حضور در نشست شورای اداری شهرستان بهارستان با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی موضوع کارآمدی این انقلاب است اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به معشیت خانواده‌ها به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد و آن را با جدیت دنبال می‌کند همچنان که در بهارستان طبق آمارهای ارائه شده این مهم محقق شده است.

وی در ادامه اشتغال را سرلوحه فعالیت‌های دولت دوازدهم خواند و افزود: برای توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی جوانان و تمامی تحصیل‌کرده‌هایی که نیاز مبرم به اشتغال دارند با برنامه‌ریزی صحیح و منطقه‌ای و توجه به زنجیره تولید و حمایت از تولیدکنندگان با ارائه تسهیلات این امر در حال انجام است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده توجه به اقتصاد خلاق را مهّم برشمرد و تصریح کرد: باید در حوزه‌های گردشگری و فناوری‌های جدید با توجه به جمعیت بالای تحصیلکرده‌ها که بخش اعظم آن را زنان تشکیل می‌دهند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری هدفمندی انجام شود .

ابتکار ادامه داد: رشد و توسعه هر شهرستانی باید با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار و در چارچوب سیاست‌های دولت و ضرورت‌ها و فرصت‌های آن پرداخته شود.

وی عدالت را به عنوان یکی از ویژگی‌های کارآمدی دولت عنوان کرد و گفت: عدالت جنسیتی یکی مهم‌ترین بُعدهای عدالت است که در رویارویی امتیازها و نقش زنان و مردان در جامعه نمود پیدا می‌کند و باید در همه مسائل مورد توجه قرار بگیرد و این راهی است که برای رشد سلامت جسمی و روحی جامعه دنبال می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور سپس از اختصاص 30 درصد پست‌های مدیریتی دولت به زنان خبر داد و بیان کرد: با دستور رئیس‌جمهور فرصتی به وجود آمده تا 30 درصد از پست‌های مدیریتی دولت در اختیار زنان قرار گیرد و توجه ویژه‌ای به تحصیلکرده‌های دانشگاهی در این حوزه می‌شو‌د تا بتوانند در سطح سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند.

ابتکار در پایان توجه به حوزه کارآفرینی را مهم خطاب کرد و افزود: در حوزه کارآفرینی به طور خاص از تشکل‌های فعال در حوزه کارآفرینی به ویژه از طرح‌های مرتبط با توان‌افزایی حوزه کسب و کار زنان تحصیل‌کرده در شهرستان بهارستان حمایت می‌کنیم .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان