//
کدخبر: ۴۵۰۶۷۴ //
آشپزی| خورش ماش با قلقلی

بیا اینجا تا خورش ماش با قلقلی رو بهتون یاد بدم| فوق العاده س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه خورش ماش با قلقلی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

بیا اینجا تا خورش ماش با قلقلی رو بهتون یاد بدم| فوق العاده س!
به گزارش فرتاک نیوز،

خورش لوبیا سبزهمراه با گوشت قلقلی یک دستور پخت ماش است که خیلی سریع آماده می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ماش با قلقلی به ما مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

هویج ۲ عدد متوسط

پیاز ۲ عدد

زردچوبه و روغن به مقدار لازم

پودر لیمو عمانی ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری

لوبیا سبز ۵۰۰ گرم

آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه خورش ماش با گوشت قلقلی، در ابتدای کار یک پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، نمک و پودر نخود را در ظرف مناسبی اضافه می کنیم. .

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دست ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. بعد تابه ای بردارید و با کمی روغن روی حرارت بگذارید تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس هویج ها را شسته و نگینی خرد کرده و در تابه می گذاریم تا کمی سرخ شود. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. گوشت های استراحت کرده را به اندازه یک گردو یا کوچکتر خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک قابلمه بردارید و کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. سپس گوشت را در آن سرخ می کنیم. وقتی گوشت سرخ شد آن را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید ابتدا پیازهای باقی مانده را بشویید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس در ماهیتابه سرخ می کنیم تا رنگ آن روشن و طلایی شود. رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و هم بزنید تا پخته و رنگی شود.

مرحله ششم

سپس لوبیا سبز خرد شده را اضافه کنید و این مخلوط را به طور یکدست در یک ماهیتابه تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و بپزند. هویج تفت داده شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله ابتدا گوشت قلقلی سرخ شده را به ماده اصلی اضافه می کنیم و در آخر کمی آب اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم حدود یک ساعت می گذاریم تا بپزد.

مرحله هشتم

در آخر نمک و آبلیمو را به خورش اضافه کنید و سپس بعد از گذشت حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید. این خورش را می توان با مرغ هم طبخ کرد اما پخت با گوشت قلقلی زمان کمتری می برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان