//
کدخبر: ۴۴۶۵۳۵ //
آشپزی| خورش قیمه آلو

خورش قیمه آلو رو اینجوری درست کن| هر کی بخوره عاشقش میشه!

برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

 خورش قیمه آلو رو اینجوری درست کن| هر کی بخوره عاشقش میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی، خورش قیمه آلو است که با برای طبخ آن دستورهای متفاوتی وجود دارد.

مواد لازم برای ۲ نفر

لپه ½ پیمانه

گوشت خورشتی ۱۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

آلو خورشتی ۶ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۱ تکه

گوجه فرنگی ۲ عدد

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۱ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش قیمه آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه آلو مجلسی ،ابتدا یکی از پیازها را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب ریخته و تا زمان سبک شدن بافت پیاز آن را تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیازها اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد، گوشت خورشتی را به قابلمه افزوده و چند دقیقه تا زمان تغییر رنگ گوشت ها آن ها را تفت می دهیم، سپس ۴ پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه می کنیم و شعله گاز را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت با حرارت بسیار ملایم پخته شود.

مرحله سوم

مابقی پیاز را نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه مناسب ریخته و با روغن پیاز را به طور کامل سرخ می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به پیاز افزوده و مجدد چند دقیقه خوب تفت می دهیم تا به اصطلاح رنگ رب باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به رب چند عدد چوب دارچین به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مجدد عمل تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم. سپس لپه از قبل خیسانده شده را به تابه اضافه می کنیم و مجدد برای دو دقیقه همه مواد را تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا دو پیمانه آب به تابه افزوده و صبر می کنیم تا لپه بپزد. پس از پخت کامل گوشت، لپه پخته شده را به همراه مقداری زعفران دم کرده و مقدار لازم نمک به گوشت اضافه کرده و می گذاریم تا خورش برای یک ساعت دیگر روی حرارت بماند.

مرحله ششم

پس از سپری شدن این یک ساعت، آلو خورشتی و گوجه فرنگی ها را به قابلمه خورش افزوده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزد تا کاملا جا افتاده و به روغن بیافتد. در این فاصله سیب زمینی خورش را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و برای چند دقیقه داخل آب سرد قرار می گذاریم تا بدین ترتیب نشاسته آن از بین برود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و آن ها را دستمال تمیز خشک می کنیم تا بآماده سرخ کردن شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب حاوی روغن را روی حرارت قرار می دهیم و سپس سیب زمینی ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کامل سرخ و طلایی رنگ شوند. در پایان خورش قیمه آلو جا افتاده را با سیب زمینی های سرخ شده تزیین کرده و با برنج سرو می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان