//
کدخبر: ۴۵۰۳۸۵ //

حلیم فوری و خوشمزه برای افطاری، با یک دستور پخت ساده در زودپز!

ماه رمضان فرصتی برای معنویات و تجربه طعم‌های جدید است. اگر به دنبال یک حلیم خوشمزه و مجلسی برای افطاری هستید، اما وقت کافی برای پخت سنتی آن را ندارید، نگران نباشید! با استفاده از زودپز می‌توانید در کمترین زمان ممکن، حلیمی خوشمزه و لذیذ را برای سفره افطاری خود آماده کنید.

حلیم فوری و خوشمزه برای افطاری، با یک دستور پخت ساده در زودپز!
به گزارش فرتاک نیوز،

دستور پخت برای خانم‌ها و آقایانی که می خواهند برخی از غذاها را برای اولین بار در خانه درست کنند بسیار مهم است.

دستور پخت برای کنترل کیفیت و کمیت غذا بسیار حائز اهمیت بوده و هزینه‌های تهیه غذا و مواد لازم برای تهیه آن در همین رسپی ها اعلام می شود. دستور پخت غذاهای خوشمزه ایرانی، غیر ایرانی، جدید، قدیمی و هر نوع غذا و خوراکی خوشمزه را می توانید در ترفندباز یاد بگیرید. در ادامه دستور پخت حلیم با زودپز را به شما خواهیم گفت. 

کلمه حلیم از زبان عربی به معنای صبر است بنابراین برای پخت حلیم باید صبور بود اما اگر عجله دارید و می‌خواهید یک حلیم فوری داشته باید می‌توانید آن را در زودپز تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه حلیم گندم در زودپز

گندم پوست گرفته۲ فنجان

گوشت استخوان دار۲۵۰ گرم

پیاز۱ عدد

آب یا شیربه مقدار لازم

شکر۳-۴ قاشق سوپخوری

دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم گندم در زودپز

۱. خیساندن گندم در آب

اولین مرحله از طرز تهیه حلیم گندم در زودپز این است که گندم را بعد از آن که تمیز کردید و خوب شستید، به مدت ۲۴ ساعت در آب بخیسانید. یادتان باشد با خیس خوردن گندم، زمان پخت آن کمتر می‌شود.

۲. پخت گوشت

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه حلیم گندم در زودپز نوبت آن رسیده که گوشت را بپزید. برای این کار گوشت را به همراه پیاز و دارچین و مقداری آب داخل زودپز بریزید و بگذارید به مدت یک ساعت بپزد. بعد از یک‌ساعت گوشت و پیاز را از داخل قابلمه خارج کنید و گوشت را با چنگال کاملا ریش‌ریش کنید.

۳. پخت گندم و حلیم

در آخرین مرحله از طرز تهیه حلیم گندم در زودپز ابتدا گندم را در زودپزی که آب گوشت در آن است بریزید و بگذارید به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. بعد از آن در زودپز را باز کنید و با گوشت‌کوب برقی خوب گندم را له کنید تا کاملا حالت کشسانی به خود بگیرد. بعد از آن مقداری شکر و دارچین اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا شکر در حلیم حل شود. در نهایت یک فنجان آب به زودپز اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزند. حلیم گندم آماده است می‌توانید آن را در ظرف مناسب بریزید و با دارچین و کنجد تزیین کنید. نوش جان!

نکته: مدت زمان پخت گندم در زودپز معمولا ۴۵ دقیقه یا یک ساعت است.

نکات تکمیلی برای تهیه حلیم گندم

با کمک زودپز، پخت حلیم دیگر کار سخت و پیچیده‌ای نیست و می‌توان خیلی راحت حلیم فوری پخت اما برای پخت حلیم با زودپز برقی یا غیر برقی باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

گوشت مناسب حلیم

گوشت مناسب حلیم مثل گوشت آبگوشت باید از قسمت‌های گردن، سر سینه یا دنده گوسفند باشد. اما بهترین گزینه معمولا دنده است چون بعد از پختن و کوبیده شدن خوب حالت کشسانی پیدا می‌کند. در گذشته برخی گوشت حلیم را با نخود می‌پختند تا بوی زهم گوشت را بگیرد و حتی نخود را هم به حلیم اضافه می‌کردند اما می‌توانید نخود را به حلیم اضافه نکنید و برای تهیه غذاهای دیگری از آن استفاده کنید

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۳۸۵ //
ارسال نظر
 
  • سیده فاطمه موسویان

    مچکرم مسول محترم فقط تبلیغات خیلی زیادهدست وپا گیر شده محبت میکنیدانشاالله موفق ومویید باشید ‌پیشا پیش به شما زحمت کشان محترم عید نوروزه به شما وخانواده محترمتون تبریک میگم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان