//
کدخبر: ۴۴۸۳۲۵ //
آشپزی| کوفته سبزی

طرز تهیه کوفته سبزی | غذای خوشمزه ایرانی و ترکی!

برای مشاهده طرز تهیه کامل و گام به گام کوفته سبزی شیرازی تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوفته سبزی | غذای خوشمزه ایرانی و ترکی!
به گزارش فرتاک نیوز،

کوفته یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که به شیوه‌های متنوع، و با مواد مختلفی طبخ می‌شود. یکی از انواع این کوفته ها، کوفته سبزی شیرازی است که نسبت به سایر کوفته‌ها سبزیجات بیشتری دارد. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در مجالس و مهمانی ‌ها سرو کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

عدس ۲ پیمانه

لپه ۲ پیمانه

گندم یا ماشک ۱ پیمانه

سبزی معطر برای کوفته (تره و گشنیز و جعفری) به مقدار لازم

ترخون خشک ۱ قاشق غذا خوری

شنبلیله ۱ قاشق غذا خوری

پیاز ۱ عدد

عصاره مرغ یا آب قلم ۲ عدد عصاره یا یک لیوان آب قلم

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کوفته سبزی شیرازی لذیذ نخست تمام مواد خشک (برنج، عدس، لپه و گندم) را هر کدام جداگانه از شب قبل خیس نمایید. سپس آبکش کنید، آب آن را بگیرید و بگذارید خشک شود. سبزی‌ را نیز بشویید و کاملا خشک کنید.

مرحله دوم

یک سوم مواد را نگه داشته و دو سوم باقیمانده را چرخ کرده و در یک کاسه بریزید. بقیه مواد را هم خرد کرده و به آن اضافه کنید. سبزی ها را چرخ کنید و به مواد اضافه کنید و مخلوط نمایید.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را به همراه ترخون خشک، نمک، فلفل سیاه و قرمز و ادویه به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ۱۵۰ گرم از مواد را بردارید و خوب گرد کنید. می توانید درون مواد را با پیاز‌داغ، زرشک، مغز گردو و آلو بخارا پر کنید.

مرحله چهارم

سپس کوفته ها را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. یک قابلمه بردارید و با کمی روغن روی شعله بگذارید تا داغ شود. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و کاملاً ریز خرد کنید. سپس روغن را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم

پس از نرم و طلایی شدن پیازها، ترخون و شنبلیله خشک را به همراه ادویه و فلفل سیاه و مقداری از مایه کوفته اضافه کنید. در این مرحله آب قلم را اضافه نمایید. همچنین میتوانید دو عصاره مرغ را له نموده و به مواد داخل قابلمه اضافه نمایید.

مرحله ششم

سپس روی آن آب جوش بریزید و بگذارید تا سس خوب بجوشد. وقتی سس خوب پخت و کاملا قوام یافته و یکدست شد، کوفته ها را نوبت به نوبت و کم‌کم به قابلمه اضافه کنید و داخل سس قرار دهید.

مرحله هفتم

دقت داشته باشید که هنگام اضافه کردن کوفته ها به سس، نباید سس از جوش بیفتد. بنابراین هر کوفته را در فواصل زمانی مناسب اضافه نمایید و اجازه دهید دو ساعت کامل بپزد. بعد از اینکه کوفته ها پخته شدند، با سس خودشان در ظرف مناسبی بچینید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۳۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان