//
کدخبر: ۴۴۵۶۸۶ //
آشپزی| کوفته سیب زمینی

کوفته سیب زمینی جزو خوشمزه ترین غذاهاست| پس بیا اینجا یادت بدم!

اگر بخواهیم ایران را به کسی بشناسانیم باید به سراغ غذاهای محلی و اصیل آن برویم و آن ها را به دیگران بشناسانیم و از جمله غذاهای بسیار معروف “کوفته “است که در اقلیم ترک بیشترین استفاده را دارد.

 کوفته سیب زمینی جزو خوشمزه ترین غذاهاست| پس بیا اینجا یادت بدم!
به گزارش فرتاک نیوز،

کوفته با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. اما آن چه جالب است آن است که می توان با استفاده از سبزیجات، کوفته مشابه تهیه کرد. و از جمله این کوفته های سبزیجات ،کوفته سیب زمینی پنیری است. که در این دستور، سیب زمینی همراه با پنیر موزارلا، کوفته کرده و از مواد گوشتی روی آن می ریزیم و با کمی پنیر موزارلا درون فر قرار می دهیم تا پخته شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

جعفری تازه خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سر خالی

مواد کوفته سیب زمینی

سیب زمینی ۸ عدد متوسط

پنیر پیتزا نصف لیوان

جعفری تازه خرد شده سه چهارم قاشق غذا خوری

نمک و پودر سیر و‌پودر فلفل سیاه به مقدار دلخواه

شیر ۵ قاشق غذا خوری

دستور پخت کوفته سیب زمینی

مرحله اول

در ابتدای کار، مرغ باید با مفداری ادویه به مقدار دلخواه در آب پخته شود و پس از پخته شدن باید خرد شوند. سپس مقداری پیاز برداشته و پس از شستشو و پوست کندن باید کاملا خرد شوند و در تابه ای با روغن سرخ شوند .

مرحله دوم

آنقدر باید سرخ شدن ادامه داشته باشد که کاملا طلایی گردد و سپس فلفل دلمه ای ها را که ریز نموده اید را باید به پیازها بیافزایید. و مجدد مرغ ها به همراه جعفری های خر شده اضافه می کنیم و بعد کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

سپس در این مرحله نوبت به افزودن ادویه ها و فلفل و نمک و رب گوجه فرنگی است که باید به مواد در حال تفت افزوده شوند تا رنگ باز شود . در ادامه باید سیب زمینی ها را خوب شست و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. و پس از آبکشی می گذاریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

پس از آماده شدن سیب زمینی ها باید پوست آن ها را کند و در ظرفی ریخت و با گوشکوب دستی له نمود. سپس در همین هنگام باید پنیر پیتزا و جعفری خرد شده و شیر و ادویه ها را افزود و با دست ورز می دهیم . و از مواد به اندازه نارنگی باید برداشته و گرد نمود.

مرحله پنجم

سپس باید کف ظرفی را با کره چرب نمود و کوفته را در داخل آن گذاشت و آن ها را با انتهای یک لیوان مقداری گود نمود و مواد گوشتی را باید داخل آن بریزیم و سپس یک کاسه باید برداشت و آن را برای آماده کردن سس به همراه رب گوجه و پودر سیر و آویشن و کمی آب ولرم مخلوط نمود.

مرحله ششم

سپس سس را به صورت پخش روی مواد گوشتی می ریزیم. و پنیر موزارلا روی کوفته ها ریخته و در فر در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و پس از ۳۰ دقیقه کوفته ها آماده هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان