//
کدخبر: ۴۴۵۹۴۶ //
آشپزی| خوراک گوشت ترکیه ای

طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای| خیلی عالیه!

این غذا در فر طبخ می گردد و می توان با نان یا برنج سرو نمود و از مزیت های زیبای این غذا آن است که می توان آن را در ظرف های دیزی تک نفره سرو نمود.

طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای| خیلی عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

این غذای که در ادامه از آن خواهیم گفت، مختص کشور ترکیه است که با مواد مختلفی مانند گوشت و سبزیجات مختلف مانند بادمجان و سیب زمینی و گوجه تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

بادمجان ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

فلفل سبز تند ۱ عدد

گوجه ۲ عدد

ادویه گوشت و پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون کمی

دستور پخت خوراک گوشت ترکیه ای

مرحله اول

ابتدا باید فلفل دلمه ای ها بر روی گاز یا منقل باید کبابی نمود. و سپس مواد کبابی شده را باید به شکل نگینی برس داد و شروع به شستن گوشت ها باید کنیم و آن ها را تمیز و در کناری بگذاریم.

مرحله دوم

سپس گوجه فرنگی و بادمجان و سیب زمینی را باید به صورت مکعبی برش داد. و سپس پیازها را باید پوست کند و شست و خرد نمود و سپس در ظرفی آنان را گذاشت. حالا یک ظرف مناسب فر را بر می داریم.

مرحله سوم

سپس همه مواد را به همراه گوشت به آن اضافه می کنیم. و سپس فلفل سبز را باید بسیار ریز نمود و باید ادویه ها را به آن افزود.حالا نوبت سیر است که باید ان را ریز نمود و به مواد آماده شده افزود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید رب گوجه را با یک و نصفی لیوان آب مخلوط نماییم تا رب باز شود. سپس درب را با آلومینیوم یا خمیر نان می بندیم و در فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گرا به مدت ۲ساعت می گذاریم تا کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

البته می توان دلمه ها را کبابی ننمود و لی این کبابی نمودن دلمه ها بسیار طعم لذت بخش تری دارد. و همچنین این غذا از آن جا که آب بسیار به دلیل وجود گوشت و گوجه فرنگی نیاز ندارد ، نباید آب زیاد به آن اضافه کرد که بسیار بر طعم غذا اثر می گذارد و طعم لذیذی نمی دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان