//
کدخبر: ۴۴۵۶۸۳ //
آشپزی| کباب بختیاری تابه ای

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای| خودت درست کن که عالی میشه!

این کباب با توجه به موادی که با آن مزه دار شده است، طعم خوب و بافت نرمی دارد. این کباب را می توان با نان یا در کنار برنج سرو نمود.

طرز تهیه  کباب بختیاری تابه ای| خودت درست کن که عالی میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

از غذاهای سنتی در کشور ما برخی از کشورهای عربی و ترکی ” کباب ” است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه ای دارد. کباب ها انواع مختلف و متفاوتی دارند که از یکی از انواع آن ها |گ کباب بختیاری” است که به دلیل ترکیب گوشت گوساله و مرغ دارای طعم بی نظیری است که بسیار در مهمانی ها و مجالس استفاده می شود. این کباب از ان جا که امکان طبخ آن در نظر برخی ها فقط بر روی منقل و بابیکیو است اما می توان آن را در تابه نیز طبخ و نیز گریل نمود و نوش جان کرد. این کباب با توجه به موادی که با آن مزه دار شده است، طعم خوب و بافت نرمی دارد. این کباب را می توان با نان یا در کنار برنج سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز قرمز ۱ عدد

فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

گوشت فیله گوساله ۲۰۰ گرم

زعفران ۱ قاشق چایخوری

سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری

کره ذوب شده ۲۰ گرم

آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

دستور پخت کباب بختیاری تابه ای

مرحله اول

در این روش ابتدا پیاز را باید به صورت خلالی درشت خرد و درون یک کاسه مناسب بریزیم. و سپس فلفل دلمه ای ها را نیز به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و آن ها را نیز به کاسه می افزاییم..

مرحله دوم

در ادامه سینه مرغ را باید به صورت مکعبی خرد و درون کاسه بریزیم. و سپس گوشت را به صورت مکعبی اندازه سینه مرغ خرد و به مواد اضافه می کنیم. و زعفران سابیده شده را با یخ یا آب جوش دم می کنیم.

مرحله سوم

سس مایونز و کره ذوب شده و آبلیمو را به مواد آماده شده باید اضافه گردد و با هم مخلوط شوند و در انتها به مواد ادویه لازم و نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم باید افزوده گردد.

مرحله چهارم

سپس مجدد باید گوشت ها مخلوط شوند تا تمامی مواد مزه دار شوند و روی ظرف را باید با سلفون کامل پوشاند و به مدت ۳۰ دقیقه باید در یخچال نگه داری شوند تا طعم دار شوند .سپس باید سیخ چوبی ها را آماده کنیم.

مرحله پنجم

در محله پایانی باید در سیخ ها یکی در میان سینه مرغ و فلفل دلمه ای و گوشت را به سیخ کشید و باید در اینجا از تابه مخصوص گریل استفاده نمود و کف آن را کاملا چرب نمود و بر روی گاز قرار داد تا کاملا داغ شود. سپس سیخ ها را درون آن قرار می دهیم و مرتب پشت و رو می کنیم تا دو طرف کباب ها پخته و گریل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان