//
کدخبر: ۴۴۵۳۶۷ //
آشپزی| کباب قلقلی

طرز تهیه کباب دلچسب | آموزش کباب قلقلی !

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب قلقلی در ادامه با ماهمراه باشید.

طرز تهیه کباب دلچسب | آموزش  کباب قلقلی !
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از غذاهای ایرانی لذیذ و پرطرفدار کباب قلقلی است که با مواد تشکیل دهنده مختلفی دارد.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

آب جوش ½ پیمانه

روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری

مخلوط سبزیجات معطر خشک ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر پاپریکا و پودر سیر به مقدار کافی

طرز تهیه کباب قلقلی

مرحله اول

برای تهیه کباب قلقلی خوشمزه در ابتدا پیازها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی در آن ها باقی نماند. در ادامه پیاز را با گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سبزیجات خشک (نعنا، ترخون، ریحان و مرزه) را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکا و پودر سیر به مواد اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا ترکیب یکنواختی بدست آید.

مرحله سوم

در این مرحله سیخ های چوبی را در آب سرد قرار داده و اجازه می دهیم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب خیس بخورند تا در هنگام پخت نسوزند. حالا فر را روشن کرده روی درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت مربعی درشت برش می زنیم، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن به صورت مکعبی در اندازه های بزرگ خرد می کنیم. حالا گوجه فرنگی را به صورت هلالی برش زده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ ها را از آب بیرون آورده و با دستمال خشک می کنیم. ابتدا یک برش از فلفل دلمه ای را به سیخ می کشیم و مقداری از مواد گوشتی به اندازه یک گردو برداشته، سپس گرد کرده و به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

سپس گوجه فرنگی و بعد سیب زمینی را به سیخ می کشیم، به همین ترتیب مواد را یکی در میان به سیخ می کشیم. حالا درون سینی فر را با مقداری روغن مایع آغشته کرده و سیخ های کباب را درون آنبه صورت ردیفی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سس کباب را آماده می کنیم. برای این منظور مقداری آب جوش و رب گوجه فرنگی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس سس رب گوجه فرنگی داخل سینی فر روی کباب ها پخش می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله نهم

حالا ۴۰ دقیقه زمان نیاز هست تا کباب ها و سبزیجات داخل فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان