//
کدخبر: ۴۳۱۸۷۹ //
آشپزی| پاناکوتای پرتقالی

آموزش دسر | خیلی ساده درست میشه

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پاناکوتای پرتقالی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

آموزش دسر  | خیلی ساده درست میشه
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پاناکوتای پرتقالی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

بادکا (گلوکز) ۴ ق.س

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۲ پ

آب ۳ ق.س

خامه (پُرچرب) ۶۰۰ گ

شیر ۱ پ

ورق ژلاتین ۳ عدد

رنده پوست پرتقال ۲ پ

اسانس پرتقال ۱/۲ ق.چ

پرتقال (فیله‌شده) ۱ عدد

قلم‌موی مخصوص آشپزی را به‌مدت یک دقیقه داخل آب جوش قرار دهید.

روش تهیه

بادکا، نیمی از شکر و آب را در تابه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم، یکی دوبار هم بزنید تا به‌آرامی حل شود و شربت کاراملی، به رنگ طلایی روشن درآید.

لبه‌های تابه را با استفاده از قلم‌موی مخصوص آشپزی، مرطوب کرده تا از ایجاد کریستال و شکرک در اطراف تابه جلو‌گیری شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و تهِ تابه را در ظرفی حاوی آب و یخ بزنید تا حرارت تابه باعث پختِ بیشتر شربت نشود. شربت را کنار گذاشته تا خنک شود (گلوکز مایع باعث می‌شود تا شربت، ظاهری چسبناک و براق داشته باشد).

۶ عدد قالب کوچک به حجم ۱۲۰ میلی‌لیتری را داخل سینی فر قرار دهید.

خامه، شیر و بقیه‌ شکر را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. به محض اینکه خامه و شیر شروع به جوش آمدن کرد، حرارت را کمی ملایم‌تر کرده تا به‌مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد و حجم آن به۱/۳ کاهش پیدا کند. پس از این مدت، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

ورقه‌های ژلاتین را به‌مدت ۱۰ دقیقه، در ظرفی حاوی آب سرد قرار داده تا نرم شوند، سپس آبکش کرده و با دست فشار دهید تا آبِ اضافی آن‌ها گرفته شود.

رنده پوست پرتقال و ورقه‌های ژلاتین را به مخلوط خامه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا حل شوند، سپس آن را به‌مدت ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود.

از شربت کاراملی، کفِ هر قالب ریخته، سپس مخلوط خامه را روی آن بریزید و به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در یخچال قرار داده تا خود را بگیرد.

پس از این مدت، قالب را از یخچال خارج کرده و کفِ ‌آن را داخل ظرفی حاوی آب گرم قرار دهید تا پاناکوتا به‌راحتی از قالب جدا شود، سپس ظرف مورد نظر را روی دهانه قالب قرار داده و دسر را در آن برگردانید، اسانس پرتقال را روی آن ریخته و با مقداری رنده پوست پرتقال و فیله پرتقال، تزیین و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۸۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان