//
کدخبر: ۴۳۱۲۸۳ //
آشپزی| نان کاستارد

نان کاستارد| خیلی خوشمزه س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان کاستارد در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

نان کاستارد| خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه نان کاستارد را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

کره ۱۵۰ گ

کاستارد - ب.م.ل

آرد همه‌منظوره ۱۵۰ گ

مایه خمیر ترش ۲ گ

نمک ۱/۴ ق.چ

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱۵ گ

زرده تخم‌مرغ ۱ عدد

شیر ولرم ۱۰۰ م.ل

دستور تهیه کاستارد در پایان رسپی آمده است

آماده سازی

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود.

کرم کاستارد را طبق دستور داده‌شده آماده کنید.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

روش تهیه

آرد را در ظرفی دوبار الک کنید تا هوا از آن خارج و یکدست شود. یک گودی وسط آن ایجاد کنید. مایه خمیرترش، نمک و شکر را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

زرده تخم‌مرغ و کره را اضافه کرده و با نوک انگشت ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس شیر ولرم را اضافه و مخلوط کنید تا کره کاملا جذب آرد شده و خمیر یکدستی حاصل شود.

خمیر را در کاسه‌ای قرار داده، روی آن را با سلفون بپوشانید سپس آن را به‌مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در دمای محیط استراحت دهید.

پس از این مدت، خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را چانه‌گیری کنید. چانه‌ها را با فاصله از یکدیگر در سینی قرار داده، روی آن‌ها را با سلفون بپوشانید و به‌مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.

با کمک وردنه، هر کدام از چانه‌ها را به صورت مستطیلی باز کنید سپس آنها را از وسط (از طول) تا کنید. لبه‌‌های خمیر را با فاصله از لبه پایینی به صورت اریبی و با فاصله از هم برش دهید. لبه‌ پایینی را روی ابتدای برش‌ها برگردانید و با نوک انگشت فشار دهید تا به هم بچسبند. 

خمیر را بلند کرده و روی سطح کار قرار داده، یک سر خمیر را بپیچانید و ادامه خمیر را دور آن بپیچانید تا به شکل خورشید شود. وسط آن را گرد کنید تا کرم کاستارد را داخل آن بریزید.

خمیرها را با فاصله از هم در سینی فر قرار دهید سپس سینی را به‌مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا نان‌ها بپزند.

روش تهیه کرم کاستارد

۴۰۰ میلی‌لیتر شیر را در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. ۲ عدد زرده تخم‌مرغ (همزده‌شده) و ۳۵ گرم شکر (نرم و دانه‌ریز) را در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا کرم‌رنگ شود سپس ۱۴ گرم آرد را اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند، شیر را همراه ۴/۱ قاشق چای‌خوری اسانس وانیل اضافه و مخلوط کنید. مخلوط را در قابلمه‌ای، روی حرارت ملایم، بریزید و به‌طور مرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط کرم‌رنگ، کمی غلیظ و یکدست شود (دقت کنید در این مرحله شیر نجوشد، زیرا باعث بریده شدن تخم‌مرغ می‌شود). پس از اینکه مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس از صافی رد کنید. کرم را در کاسه‌ای بریزید و آن را داخل ظرفی حاوی یخ قرار دهید سپس یک کیسه یخ نیز روی آن قرار دهید تا خنک شود. پس از اینکه کرم خنک شد، روی آن را با سلفون بپوشانید تا خشک نشود. کرم کاستارد را می‌توانید به‌مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگه دارید. فقط کافی است قبل از مصرف، آن را هم بزنید و در صورت غلیظ شدن کمی شیر گرم به آن اضافه کنید. کرم کاستارد را هم می‌توانید به تنهایی و هم در انواع کیک، دسر، شیرینی و کرپ استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان