//
کدخبر: ۴۳۱۲۳۰ //
آشپزی| نان قیفی

طرز تهیه نان قیفی | خیلی عالیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان قیفی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  نان قیفی | خیلی عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه نان قیفی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

شیر ولرم ۱ پ

مایه خمیرترش ۱ ق.س

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱ ق.س

آرد نول (الک‌شده) ۳ پ

نمک ۱/۲ ق.چ

تخم‌مرغ ۱ عدد

روغن مایع ۱/۳ پ

زرده تخم‌مرغ ۲ عدد

زعفران (ساییده و حل شده در آب) ۱/۴ ق.چ

کنجد سفید و سیاه . ب.م.ل

روش تهیه

شیر را در ظرفی ریخته، مایه خمیرترش و شکر را به آن اضافه کرده و با همزن دستی هم بزنید، سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا مایه خمیرترش عمل بیاید.

آرد را در ظرفی ریخته، سپس نمک را به آن اضافه کرده و هم بزنید. قسمت وسط آن را گود کنید. تخم‌مرغ، روغن مایع و مخلوط مایه خمیرترش را به آن بیافزایید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند، سپس آن را با دست ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.

خمیر را روی سطح آردپاشی‌شده قرار دهید و ۱۰ دقیقه ورز دهید. خمیر را مجدداً در ظرف قرار دهید، روی آن را با سلفون بپوشانید و یک ساعت در دمای محیط استراحت دهید.

پس از این مدت، خمیر را از ظرف خارج کنید و با وردنه روی سطح آرپاشی‌شده باز کنید، سپس از آن نوارهای یک‌ سانتی‌متری برش بزنید و دور قیف فلزی بپیچانید و در سینی فر قرار دهید.

زرده تخم‌مرغ و زعفران را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید، سپس آن را با قلم‌موی مخصوص آشپزی، روی قیف‌ها بمالید و روی آن‌ها، مقداری کنجد بپاشید.

سینی را ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌اید، قرار دهید تا روی نان‌ها طلایی‌رنگ شود. پس از این مدت، نان‌های قیفی را از فر خارج کرده و داخل آن‌ها را با مواد دلخواه، پر کرده و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان