//
کدخبر: ۴۲۸۵۰۶ //
آشپزی| دلمه بادنجان

دلمه بادنجان | طرز تهیه شو اینجا ببین!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه دلمه بادنجان در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

دلمه بادنجان  | طرز تهیه شو اینجا ببین!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه دلمه بادنجان را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

برنج ۲/۳ پ

نمک ب.م.ل

بادنجان دلمه‌ای ۴ عدد

شکر ۱ ق.چ

پیاز (نگینی خرد‌شده) ۲ عدد

گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) ۴۰۰ گ

رب گوجه فرنگی ۱/۴ پ

زردچوبه ۱/۲ ق.چ

زعفران (ساییده و حل‌‌شده در آب) ۲ ق.س

سبزی (پاک‌ و خردشده) ۱۵۰ گ

استاک گوشت ۵ پ

ادویه کاری ۲ ق.س

روغن مایع ب.م.ل

سبزی شامل: ترخون، گشنیز، مرزه و جعفری (از هر کدام به یک اندازه)در صورت تمایل، می توانید به جای استاک گوشت، از همان مقدار آب به همراه یک عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنیدادویه کاری شامل زردچوبه (۲ قاشق سوپ خوری)، دارچین (۱ قاشق سوپ خوری)، هل (۱ قاشق سوپ خوری)، زیره (۱ قاشق سوپ خوری) و تخم گشنیز (۲ قاشق سوپ خوری) است که به صورت آسیاب شده با (۱ قاشق سوپ خوری) پودر سیر مخلوط شده اند.

روش تهیه

برنج را به‌مدت ۳ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید سپس هنگام پخت، آبِ روی آن را خالی کنید.

   برنج را به‌مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید تا نیم‌پز شود سپس در آبکش بریزید.

   کلاهک بادنجان را برش دهید و داخل بادنجان‌ها را با قاشق چای‌خوری خالی کنید، مقداری نمک بزنید و بگذارید به‌مدت ۳۰ دقیقه بماند تا تلخی آن‌ها گرفته شود سپس داخل و اطراف آن را با حوله کاغذی خشک کنید و در تابه‌ای حاوی روغن تفت دهید. پس از آن، داخل بادنجان‌‌ها را با نیمی از ادویه کاری، نمک و شکر مزه‌دار کنید.

در تابه‌ای دیگر حاوی مقداری روغن داغ، پیاز را تفت دهید تا طلایی‌رنگ شود. نیمی از آن را کنار بگذارید سپس گوشت را به پیاز داخل تابه اضافه کنید، تفت دهید تا آبِ آن کشیده شود. در حین تفت‌دادن، گوشت را مرتبا‌ با قاشق چوبی از هم باز کنید.

   نیمی از رب گوجه‌فرنگی را در تابه‌ای حاوی روغن تفت دهید سپس آن را به همراه نیمی از زردچوبه، کمی از بقیه ادویه کاری، نیمی از زعفران و نمک به مواد بالا بیافزایید و تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید. پس از آن، سبزی و برنج را اضافه کنید و کاملا‌ مخلوط کنید سپس داخل بادنجان‌ها را با مایه آماده‌شده پر کنید و درِ آن‌ها را بگذارید.

در قابلمه‌ای حاوی مقداری روغن، بقیه رب گوجه‌فرنگی را تفت دهید سپس بقیه زردچوبه را به‌همراه بقیه پیازداغ به آن اضافه کنید و کاملا‌ تفت دهید پس از آن، استاک، بقیه ادویه کاری و کمی نمک اضافه کنید. زمانی‌که آب جوش آمد، بقیه زعفران را اضافه کنید سپس دلمه‌ها را در آن بچینید و درِ قابلمه را بگذارید تا کاملا‌ پخته شوند، پس از آن، در ظرف مورد نظر بچینید و سس دلمه را اضافه و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان