//
کدخبر: ۴۲۸۴۴۷ //
آشپزی| بادنجان بلونزه

طرز تهیه بادنجان بلونزه| بیا ببین چیه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه بادنجان بلونزه در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  بادنجان بلونزه| بیا ببین چیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه بادنجان بلونزه را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

سس بلونزه ب.م.ل

بادنجان متوسط (باپوست و حلقه‌ای نازک خردشده) ۲ عدد

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

اسفناج (پاک و خرد‌شده) ۲۰۰ گ

پنیر ریکوتا ۱۵۰ گ

سفیده تخم‌مرغ ۱ عدد

پنیر موتزارلا (درشت رنده‌شده) ۴۰ گ

پنیر پارمزان (درشت رنده‌شده) ۳۵ گ

روش تهیه

ابتدا سس بلونزه را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید. بادنجان‌ها را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم، از هر دوطرف سرخ کرده، سپس روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

در این فاصله، اسفناج را در تابه‌ای داغ و بدون روغن، روی حرارت ملایم تفت دهید تا آبِ آن کاملاً کشیده شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و به‌مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا کاملاً خنک شود. پس از این مدت، اسفناج را با دست، فشار دهید تا آبِ اضافی آن گرفته شود، سپس اسفناج را ‌همراه پنیر ریکوتا و سفیده تخم‌مرغ در ظرفی ریخته و کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید.

یک پیمانه از سس بلونزه را داخل ظرفی نسوز و مخصوص فر بریزید، سپس نیمی از بادنجان‌ها را به‌صورت ردیفی روی سس چیده و نیمی از مخلوط اسفناج را روی آن بریزید. به همین‌ترتیب ادامه دهید تا بادنجان و اسفناج تمام شود، سپس روی آن را با بقیه سس بلونزه پوشانده و پنیر موتزارلا و پنیر پارمزان را روی مواد بریزید. ظرف را به‌مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پنیرها ذوب و طلایی‌رنگ شوند. پس از پخت، بادنجان بلونزه را از فر خارج کرده، به‌مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید، سپس سرو کنید.

در صورت تمایل، می‌توانید بادنجان‌ها را در مرحله یک، روی باربیکیو یا صفحه گریل چرب‌شده، گریل کنید.

سس بلونزه

یک عدد پیاز (نگینی خردشده) را در تابه‌ای گود حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس ۳۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) را به آن افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییررنگ دهد و آبِ آن کاملاً کشیده شود، در حین این کار، گوشت را با قاشق چوبی مرتب هم بزنید. ۳ قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید و ۴ پیمانه گوجه‌فرنگی (رنده‌شده) را همراه ۲۵۰ میلی‌لیتر آب به تابه افزوده، حرارت را زیاد کنید تا جوش آید. زمانی‌که جوش آمد، حرارت را ملایم کرده تا گوشت به‌مدت یک ساعت در قابلمه، با درِ نیمه باز بپزد و آبِ آن کاملاً کشیده شود. در اواخر پختِ گوشت، ۲۵ گرم ریحان (پاک و خردشده)، مقداری نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا سس غلیظ شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۴۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان