//
کدخبر: ۴۲۳۵۴۸ //
آشپزی | مقلوبه بادمجان و مرغ

طرز تهیه مقلوبه بادمجان و مرغ | حتما امتحانش کن!

دراین مطلب دستور پخت مقلوبه بادمجان و مرغ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مقلوبه بادمجان و مرغ | حتما امتحانش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

مقلوبه مرغ و بادمجان، از جمله غذاهای عربی بسیار خوشمزه و پرطرفداریست که برای تنوع در برنامه غذایی، بسیار انتخاب خوبیست.

مواد لازم جهت تهیه مقلوبه بادمجان و مرغ برای 4 نفر :   

مرغ: چهار تکه متوسط؛

بادمجان: دو عدد بزرگ؛

پیاز؛ یک عدد متوسط؛

گوجه فرنگی: دو عدد؛

سیر تازه: دو حبه؛

سیب زمینی: دو عدد نسبتا بزرگ؛

بادام؛ 80 گرم؛

رب گوجه فرنگی: سه قاشق غذا خوری؛

برنج ایرانی: چهار پیمانه؛

زعفران: به مقدار دلخواه؛

زردچوبه، نمک، ادویه و فلفل: به مقدار دلخواه؛

روغن: به مقدار دلخواه.

طرز تهیه مقلوبه بادمجان و مرغ:

برای تهیه مقلوبه مرغ و بادمجان، بادمجان ها به خوبی می شوئیم و آنها را برش های حلقه ای میزنیم.

سپس اندکی نمک به آن اضافه کرده و مدت زمانی را اختصاص می دهیم تا خوب طعم بگیرد.

یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم گاز قرار داده و اجازه میدهیم تا گرم گردد؛

و اندکی روغن را به تابه اضافه کرده و بعد از آنکه خوب داغ شد، بادمجان ها را سرخ کرده و آنهارا کنار میگذاریم.

سیب زمینی را نیز خوب شسته و پوست میگیریم و بصورت برش های حلقه ای درمیاوریم و درون روغن سرخ کرده و آنرا نیز کنا رمیگذاریم.گوجه فرنگی را نیز به همان صورت، برش حلقه ای می دهیم.

برای عطر و بوی مقلوبه بادمجان و مرغ، زعفران را دم کرده و اندکی هل آسیاب شده نیز به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم رنگ بدهند و ادویه جات با کیفیت جهت ارائه به هموطنان عزیز در سرتاسر استان تهران می باشد.

برنجمان را درون ظرف مناسبی، از یک تا دو ساعت قبلتر خیس کرده و به مقدار لازم نمک به آن اضافه میکنیم.پس از طی این مدت، آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب بجوش آید.

سپس برنجمان را داخل قابلمه ای آبجوش دارد می ریزیم و زمانی را اختصاص می دهیم تا برنجمان اندکی پخته شده و مغز آن نرم گردد.پس از آن، برنج را آبکش کرده و در گوشه ای قرار می دهیم.

برای آماده سازی مرغ های مقلوبه، ابتدا پیازمان را بصورت نگینی خرد کرده و سیرها را رنده می کنیم؛و در یک تابه مناسب، پس از آنکه روغن اضافه کردیم و مقداری داغ شد، سیر و پیاز و ادویه هایما را اضافه کرده و آنها را تفت می دهیم.

مرغ هایمان را برروی سیر و پیاز قرار داده و اندکی دارچین پودر شده و ادویه کاری به آن اضافه میکنیم.مرغ ها را تا هنگامیکه اندکی برشته گردند و عطر و طعم ادویه ها را بگیرد سرخ نمایید.

طرز تهیه سس مرغ مقلوبه:

برای تهیه سس مرغ این غذا، مرغ ها را پس از سرخ شدن، از تابه خارج میکنیم؛و رب گوجه فرنگی را به درون تابه اضافه کرده و اندکی تفت میدهیم تا حالت خامی خود را از دست بدهد و رنگ تیره ای بگیرد.

اندکی آبجوش بهمراه ادویه های دلخواه به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم تا یک سسی غلیظ بدست آوردیم؛و سپس سس مرغ را کنار میگذاریم.

بعد از این مراحل، نوبت به چیدن مقلوبه بادمجان و مرغ خواهد رسید. یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و روی گاز قرار می دهیم.اندکی از دم کرده هل و زعفران را کف قابلمه ریخته و بصورت لایه ای، در ابتدا باداممان را ریخته؛

بعد ازآن گوجه فرنگی حلقه ای برش داده شده، تکه مرغ سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده؛و بادمجان سرخ شده را کف قابلمه چیده و سپس سس مرغ را برروی موادمان میریزیم.

سپس، برنجمان را به اضافه میکنیم و با کفگیر، آنرا بخوبی فشار می دهیم.در نهایت نیز، باقی پودر هل و زعفران را برروی برنج میریزیم و شعله گاز را در حالت بسیار ملایم قرار میدهیم تا برنجکان بخوبی دم بکشد.پس از آنکه برنجمان دم کشید، آنرا درون ظرف مناسبی برگردانید و از سرو آن، نهایت لذت را ببرید.  

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان