//
کدخبر: ۴۲۵۸۶۹ //
آشپزی| پیراشکی سیب‌زمینی

طرز تهیه این غذای ناز رو یاد بگیر | پیراشکی سیب‌زمینی

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه پیراشکی سیب‌زمینی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

طرز تهیه این غذای ناز رو یاد بگیر |  پیراشکی سیب‌زمینی
به گزارش فرتاک نیوز،

در مقاله حاضر طرز تهیه پیراشکی سیب‌زمینی  را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل آموزش داده ایم.

مواد لازم

سیب‌زمینی (پخته و رنده‌شده) ۱ ک.گ

تخم‌مرغ (پخته و رنده‌شده) ۳ عدد

تخم‌مرغ (همزده‌شده) ۴ عدد

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

پیاز (رنده و آب گرفته‌شده) ۱ عدد

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) ۳۰۰ گ

رب گوجه‌فرنگی (تفت‌داده‌شده) ۲ ق.س

جعفری (پاک و خردشده) ۳۰ گ

زرشک (شسته و آبکش‌شده) ۲ عدد

زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.س

آرد گندم (الک‌شده) ۷۵ گ

پودر سوخاری ۱۰۰ گ

روش تهیه

سیب‌زمینی‌ها را ‌همراه ۲ عدد تخم‌مرغ (پخته و رنده‌شده) در ظرفی بریزید و له کنید تا به‌صورت پوره درآید، سپس نیمی از تخم‌مرغ‌های خام، کمی نمک و فلفل سیاه را به آن بیافزایید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

پیاز را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوشت چرخ‌کرده را به آن بیافزایید و تفت دهید تا آبِ آن کاملا کشیده شود. در حین این کار، گوشت را با پشتِ قاشق چوبی، از هم باز کنید. رب گوجه‌فرنگی را در تابه‌ای دیگر حاوی روغنِ داغ تفت دهید تا خوش‌رنگ شود، سپس آن را ‌همراه جعفری، تخم‌مرغ دیگر (پخته و رنده‌شده)، زرشک، زردچوبه، مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه حاوی گوشت بیافزایید و تفت دهید.

کف دست‌تان را با کمی روغن مایع چرب کنید. از مخلوط سیب‌زمینی به اندازه نارنگی بردارید و در دست به‌شکل گِرد فرم دهید، سپس وسطِ آن‌ها را کمی باز کنید و از مخلوط گوشت داخلِ آن‌ها بریزید و ببندید. پیراشکی‌ها را در ظرفی حاوی آرد بغلتانید، سپس در بقیه تخم‌مرغ‌های همزده‌شده فرو ببَرید و در آخر به پودر سوخاری آغشته کنید. 

پیراشکی‌ها را در قابلمه‌ای کوچک حاوی روغنِ داغ فراوان سرخ کنید (روغن جوش)، سپس پیراشکی‌ها را به‌وسیله کفگیر سوراخ‌دار، از قابلمه خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغنِ اضافی آن‌ها به‌مدت ۱۵ دقیقه گرفته شود. پیراشکی‌های سیب‌زمینی را در ظرف مورد نظر بچینید و ‌همراه سس کچاپ و مایونز سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان