//
کدخبر: ۴۲۵۴۶۳ //
آشپزی| خورشت جعفری

طرز تهیه این خورشت رو یاد بگیر| خیلی عالیه

خورشت جعفری یکی از غذاهای بسیار محبوب و دلچسب گیلانی است که طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و طعم لذیذ آن به گونه ای است که با انواع مختلف ذائقه ها هماهنگی پیدا می‌کند.

طرز تهیه این خورشت رو یاد بگیر| خیلی عالیه
به گزارش فرتاک نیوز،

 ابتدا مواد لازم برای تهیه خورشت جعفری را برای شما معرفی می کنیم و پس از آن طرز تهیه خورشت جعفری را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید یک خورشت لذیذ و خوشمزه را تهیه کرده و در کنار خانواده و عزیزانتان نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه خورشت جعفری

 گوشت چرخ کرده500 گرم

روغن به مقدار لازم

پیازیک عدد متوسط رنده شده

نمک و فلفل به مقدار لازم

آبغوره به مقدار لازم

بادمجان قلمی4 عدد

جعفری و تره250 گرم ساطوری شده

بهترین طرز تهیه خورشت جعفری

به منظور تهیه خورشت محلی گیلانی باید اول بادمجان ها را پوست بکنید و مقداری نمک روی آن بپاشید تا تلخی بادمجان گرفته شود. بعد از اینکه نیم ساعت گذشت بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید.

پس از آن باید جعفری و تره را ساطوری خرد کنید و با کمی روغن داخل یک قابلمه تفت دهید و روی شعله متوسط گاز بگذارید. بعد از اینکه 8 دقیقه گذشت آنها را تفت دهید و 2 لیوان آب هم داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید که نیم ساعت سبزی ها داخل آب جوش بجوشند.

اکنون باید داخل یک ظرف پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده را به اندازه ای که گفته شد ریخته و کمی هم نمک و فلفل داخل آن بریزید و ورز بدهید تا یکنواخت و یکدست شود و بعد آنها را به اندازه گلوله های کوچک گردو در بیاورید و داخل روغن درون یک ماهی تابه تفت دهید و آنها را جابجا کنید تا همه قسمت ها یکدست سرخ شود.

سپس باید کوفته هایی که سرخ شده را داخل خورشت جعفری خود بیاندازید و روی شعله متوسط قرار دهید تا به تدریج بپزد.

بعد بادمجان ها را داخل روغن سرخ کرده و وقتی که روغن اضافی آن را گرفتید در گوشه ای بگذارید تا خورشت آماده شود. 

در 10 دقیقه پایانی که خورشت جا می‌افتد کمی هم نمک و آب غوره و فلفل داخل خورشت خود بریزید تا طعم آن ترش تر شود. هنگامی که خورش روغن انداخت یعنی تقریباً جا افتاده و می‌توانید آن را داخل ظرف دلخواه سرو کرده و بادمجان هایی را که سرخ کرده بودید کنار آن گذاشته و سرو کنید.

حالا خورشت جعفری گیلانی شما آماده شده و می توانید این خورشت سنتی و محلی لذیذ را در کنار انواع برنج کته یا برنج آبکشی نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان