//
کدخبر: ۴۲۲۹۹۴ //
آشپزی | نان سیر

میان وعده سالم و دلپذیر | آموزش پخت نان سیر

در این دستور پخت طرز تهیه نان سیر با خمیر را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی نان سیر را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

میان وعده سالم و دلپذیر | آموزش پخت نان سیر
به گزارش فرتاک نیوز،

نان سیر یک پیش غذا و میان وعده سالم، آسان و دلپذیر می باشد. تاریخچه نان سیر به روم باستان برمی گردد. نان سیر یا نان تست سیر شامل روغن زیتون، سیر و کره می باشد. شما می توانید در تهیه آن از گیاهانی مانند پیازچه و پونه کوهی نیز استفاده کنید که طعم خوبی به آن می دهد.

مواد لازم برای تهیه نان سیر

500 گرم آرد گندم کامل بعلاوه 1/2 لیوان برای ورز دادن

7 گرم مخمر سریع

1 قاشق چای خوری نمک

3 قاشق سوپ خوری روغن زیتون

50 گرم کره نرم شده

2 حبه سیر له شده

300 گرم پنیر موزارلای رشته ای

4 عدد گوجه فرنگی متوسط خرد شده

1/2 لیوان ریحان خرد شده

1 قاشق چای خوری سرکه بالزامیک

آموزش طرز تهیه نان سیر

مرحله اول:

تمام مواد لازم برای خمیر را داخل یک کاسه همزن ریخته و 300 میلی گرم آب ولرم به آن اضافه کنید.با یک قاشق آنقدر هم بزنید تا خمیر یکدست شود.

مرحله دوم:

مواد را روی تخته برش آغشته به آرد بریزید و چند دقیقه ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد.خمیر را به 8 تکه مساوی تقسیم کنید. یک تکه را جدا کرده و بقیه را با کیسه فریزر چرب بپوشانید.اولین تکه خمیر را با وردنه پهن کنید تا دایره ای به قطر حدود 15 سانتیمتر حاصل شود سپس آن را کف ظرف پخت قرار دهید.

مرحله سوم:

کره و سیر را مخلوط کرده و لایه نازکی از آن را روی خمیر بمالید سپس سطح آن را با پنیر موزارلا بپوشانید.برای سایر تکه های خمیر نیز همین مراحل را تکرار کنید.

مرحله چهارم:

فر را روی 240 درجه سانتیگراد قرار دهید و خمیرها را به مدت 15 – 12 دقیقه داخل فر بگذارید تا کاملا پخته شوند.در این مدت گوجه فرنگی و سایر مواد باقی مانده را کامل مخلوط کنید.پس از بیرون آوردن نان ها، مخلوط را روی آن بریزید. اسنک نان سیر شما آماده است و می توانید بلافاصله سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان