//
کدخبر: ۴۱۹۲۳۱ //
آشپزی | ثعلب

طرز تهیه ثعلب ترکی | نوشیدنی جذاب !

طرز تهیه ثعلب ترکیه ای را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و اصل قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید این نوشیدنی ترکیه ای خوشمزه را آموخته و آن را برای عزیزان خود در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه ثعلب ترکی | نوشیدنی جذاب !
به گزارش فرتاک نیوز،

ثعلب یا سالپ (Salep) یک نوشیدنی خوشمزه ترکی است. نوشیدنی ثعلب به صورت گرم سرو می‌شود و معمولا در فصل سرد زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اصلی در تهیه این نوشیدنی، ثعلب می‌باشد. ثعلب همان پودری است که در تهیه بستنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد اولیه برای تهیه ثعلب

پودر ثعلب یک قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

شیر 4 فنجان

دارچین آسیاب شده برای تزئین

آموزش مراحل تهیه ثعلب

مرحله اول: جوش آوردن شیر

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و 4 فنجان شیر را درون آن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی صبر کنید تا شیر به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید تا شیر سر نرود.

مرحله دوم: اضافه کردن شکر و پودر ثعلب

یک ظرف کوچک بردارید و ثعلب و شکر را در آن بریزید و خوب باهم ترکیب کنید. 2 قاشق از شیر را به ظرف ثعلب و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مواد را به قابلمه شیر اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شده و محلول غلیظی به دست آید.

ثعلب شما آماده است. آن را درون لیوان مورد نظر بریزید و با مقداری پودر دارچین تزئین کنید. نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع بسیار خواندنی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان