//
کدخبر: ۴۱۹۲۳۰ //
آشپزی | بوزا

نوشیدنی ترکی خاص | آموزش بوزا

طرز تهیه بوزا ترکیه ای خوشمزه و اصل را به صورت خانگی برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این نوشیدنی خوشمزه بوزا را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید. اطلاعات کامل را در این خصوص می توانید مطالعه و بیاموزید.

نوشیدنی ترکی خاص | آموزش  بوزا
به گزارش فرتاک نیوز،

بوزا (boza) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ترکی است. این نوشیدنی از گندم، جو، ارزن، جو دوسر یا بلغور تهیه می‌شود و خواص فراوانی دارد. بوزا به صورت سرد سرو می‌شود، اما طبعی گرم دارد و معمولا در فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد اولیه برای تهیه بوزا

بلغور دو و نیم پیمانه

برنج نصف پیمانه

آب 15 پیمانه

مخمر نصف قاشق چای‌خوری

شکر یک ونیم پیمانه

دارچین و نخود بو داده برای تزئین

آموزش مراحل تهیه بوزا

مرحله اول: پخت برنج و بلغور

یک قابلمه بزرگ بردارید و 14 پیمانه آب را در آن بریزید. بلغور و برنج را بشویید و به قابلمه آب اضافه کنید. قابلمه را بر روی اجاق قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش آید  و برنج و بلغور به خوبی بپزد و نرم شود.  دقت داشته باشید که برنج و بلغور باید به حدی نرم شوند که حالت خمیری شکل پیدا کنند.

مرحله دوم: صاف کردن مواد

ترکیب به دست آمده را در یک صافی ریز بریزید و با کفگیر به آن فشار وارد کنید. موادی که از صافی بیرون می‌آیند را نگه دارید و بخشی که در صافی مانده است را دور بریزید. ظرف حاوی مواد را به مدت 2 ساعت در آفتاب بگذارید.

مرحله سوم: تهیه بوزا

مواد را از زیر آفتاب بردارید و مخمر و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. یک پیمانه دیگر آب به مواد اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید. ظرف حاوی بوزا را به مدت 20 ساعت در یک مکان خنک قرار دهید.

در طول این مدت هر یک ساعت یک بار درب ظرف را بردارید و مواد را هم بزنید و دوباره درب ظرف را بگذارید. پس از گذشت 20 ساعت، یک و نیم پیمانه شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بوزای شما آماده است. می‌توانید آن را در لیوان مورد نظر سرو کنید و روی آن را با دارچین و نخود برشته شده  تزئین نمایید. دقت داشته باشید که بوزا یک نوشیدنی غلیظ است و حالتی دسر مانند دارد. به همین دلیل در هنگام سرو در کنار لیوان بوزا یک عدد قاشق نیز قرار دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان