//
کدخبر: ۴۱۶۰۸۶ //
آشپزی | نودل با پنیر پیتزا

نودل متفاوت درست کن | طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا

در این مطلب آموزش و طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا را به صورت کاملا حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه این رسپی بتوانید یک نودل با پنیر پیتزا حرفه ای و لذیذ را در منزل بصورت کاملا خانگی تهیه کنید.

نودل متفاوت درست کن | طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا
به گزارش فرتاک نیوز،

سالهاست که نودل به سفره های ما ایرانی ها وارد شده است. نودل یک خوراکی بسیار خوشمزه و جذاب است که می توان آن را بسیار سریعتر از آنچه در نظر دارید تهیه و آماده کنید. نودل همیشه می تواند بسیار سریع آماده شود.نودل یک غذای اصیل آسیایی است که حاصل برش خمیر می باشد. این نودل بصورت نوارهای بسیار نازک و دراز شبیه ماکارونی یا اسپاگتی تهیه می شود. این نودل ها همیشه بصورت های مختلفی از نظر ظاهری تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه نودل با پنیر پیتزا

۴ بسته نودل

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۱۰۰ گرم خامه صبحانه

۱ عدد پیاز

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

آویشن، پودر سیر و پاپریکا به میزان لازم

زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

دستور تهیه نودل با پنیر پیتزا

مرحله اول :

ابتدا یک قابلمه نسبتاً بزرگ را به همراه مقداری آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس بسته های نودل را باز کرده و داخل آب جوش بریزید. حداقل به مدت ۱0 دقیقه صبر کنید تا نودل ها پخته شوند. آن ها را با آب سرد آبکش کرده و کنار بگذارید.

پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. یک تابه مناسب را برداشته و به همراه مقداری روغن روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا طلایی رنگ و نرم شوند.

بعد از اینکه پیاز ها سرخ شدند، زردچوبه را به تابه بیفزایید و هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل به مخلوط پیاز ها اضافه کنید. زمانی که رنگ گوشت ها تغییر کرد، در تابه را بگذارید.

اجازه دهید به مدت چند دقیقه دیگر پخت شوند تا آب گوشت جذب شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم:

در یک کاسه متوسط رب گوجه فرنگی را به همراه دو لیوان آب جوش مخلوط کنید تا رب از هم باز شده و رقیق شود. سپس ادویه نودل ها را به همراه خامه صبحانه، مقداری آویشن، پودر سیر و پاپریکا به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند.

سس را کنار بگذارید و یک ظرف مستطیل شکل و گود انتخاب کنید و با استفاده از یک قلمو، کف آن را با مقداری روغن چرب کنید.

مرحله سوم:

نودل را در ظرف چرب شده پخش کنید و به ترتیب مایه گوشتی و سس را به همراه مقداری پنیر موزارلا روی آن ها بریزید. دوباره همین کار را تکرار کنید تا ظرف پر شود و در لایه آخر پنیر پیتزای بیشتری ریخته تا کاملاً سطح آن را بپوشاند.

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا داغ شود. سپس ظرف حاوی غذا را درون فر قرار داده و به مدت حداقل ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا پنیر پیتزای آن به طور کامل ذوب شده و روی آن طلایی شود.

در آخر نودل ها را از فر بیرون آورده و چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس آن را به ظرف سرو منتقل کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان