//
کدخبر: ۴۱۶۰۸۵ //
آشپزی | رامن (نودل کره ای)

طرز تهیه رامن (نودل کره ای) | خیلی خوشمزه س!

طرز تهیه نودل کره ای را با بهترین و کاربردی ترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه این طرز تهیه بتوانید نودل کره ای خوشمزه و خوش طعمی را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید. نودل کره ای انواع مختلفی دارد و همچنین طرفداران بسیاری.

طرز تهیه رامن (نودل کره ای) | خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

بهترین پیشنهاد برای تهیه نودلی خوشمزه استفاده از نودل گوشت است زیرا طعمی مطابق با ذائقة ایرانی دارد و می­تواند تجربه خوبی را برای شما عزیزان ایجاد نماید.

مواد لازم برای تهیه رامن (نودل کره ای)

3 یا 4 حبه سیر

پیازچه 1 عدد

نمک و فلفل به میزان دلخواه

کره یا روغن 1 قاشق چایی خوری

رب گوجه فرنگی به میزان لازم

هویج 1عدد

نودل 1 بسته

سس سویا 2 یا 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 1عدد

سبزی 30 گرم

زنجبیل به مقدار بسیار کم

مراحل آماده‌سازی نودل کره ای 

مرحله اول تهیه نودل کره ای

در مرحله اول و برای شروع، سبزی‌ها رو کاملاً شست‌وشو می­دهیم. پیازچه و سبزی‌ها (ریحان، شاهی، نعنا، ترخون) را پاک می­کنیم و داخل ظرفی پلاستیکی حاوی آب سرد می­ریزیم. چند دقیقه‌ای صبر می­کنیم تا گل سبزی‌ها جدا شده و داخل ظرف ته‌نشین شود، بعد سبزی‌ها را با آب سرد آبکشی می­کنیم.

نکته: به‌هیچ‌ عنوان سبزی‌های معطر را با آب گرم شست‌وشو ندهید زیرا باعث پلاسیده شدن و از بین‌ رفتن عطر و خواص آنها می­شود.

مرحله دوم آماده سازی سبزیجات برای نودل کره ای

پس از شست‌ و شو سبزی‌ها را داخل آبکش قرار می­دهیم تا خشک شوند و کمی بعد نوبت به خردکردن آنها می­رسد. سبزی‌ها را به‌صورت کاملاً نگینی و ریز خرد می‌کنیم. بهتر است سبزی‌ها و پیازچه به نسبت سیر و هویج کمی ریزتر شوند تا عطروطعم آنها در غذا کاملاً نمایان شود.

یک قابلمه کوچک مخصوص آب‌ پز کردن تخم‌ مرغ روی اجاق قرار می­دهیم و با آب سرد آن را پر می­کنیم تا به دمای جوش برسد. بعد از جوشیدن تخم‌مرغ را داخل قابلمه قرار می­دهیم و حدود 10 دقیقه برای پخت آن زمان در نظر می­گیریم. حال تخم‌مرغ پخته شده را زیر شیر آب سرد می‌گیریم تا به‌ راحتی پوست آن را جدا شود.

نکته: برای جداسازی هر چه سریع‌تر و راحت‌تر پوست تخم‌مرغ آب‌پز باید بلافاصله پس از پخت آن را زیر آب سرد بگیریم.

مرحله سوم طبخ نودل کره ای

یک قابلمه بزرگ‌ تر را با دو لیوان آب پر می­کنیم و بر روی اجاق قرار می­دهیم تا بجوشد. پس از جوش آمدن آب داخل قابلمه، ادویه‌های دلخواه (همان نمک و فلفل و زنجبیل) را به آن اضافه می­کنیم. کمی بعد کره یا روغن و رب گوجه‌فرنگی را نیز بدین ترکیب اضافه می­کنیم.

نکته: اندازه زنجبیل باید بسیار کم باشد زیرا این ادویه دارای طبعی گرم است و احساس سیری را در فرد ایجاد می­کند. همچنین این ادویه باعث هضم راحت‌تر و افزایش سوخت‌وساز در بدن می­شود.

پس از گذشت یک دقیقه می­توانیم یک بسته نودل گوشت را در آب جوش داخل قابلمه بریزیم و منتظر بمانیم تا نودل کمی باز شده و از هم جدا شود. نودل‌ها را با قاشق کمی به هم می­زنیم تا باز شوند. در همین حین سیر و هویج را به شکل نگینی خرد می­کنیم. حال زمان آن رسیده است تا سیر و هویج ریز و نگینی شده را نیز اضافه کنیم.

مرحله چهارم سرو نودل کره ای

در آخر سس سویا را به مخلوط در حال پخت اضافه کنیم تا خوش‌ طعمی غذایمان تکمیل شود. کمی هم می‌زنیم تا پس از چند دقیقه، نودل خوشمزه و خوش‌عطر آماده شود.

برای سرو نودل آن را درون یک بشقاب ترجیحاً بزرگ می­ریزیم و پس از نگینی کردن تخم‌مرغ پخته شده، آن را به نودل داخل بشقاب اضافه می­کنیم.

برای تزئین می‌توانید کمی از جعفری ریز استفاده کنید و با کمک خلال دندان و سس سویا در قسمت کناری بشقاب طرحی مینیمال را پیاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان