//
کدخبر: ۴۱۶۰۷۵ //
آشپزی | مربای گل محمدی با گل خشک

صبحانه خوشمزه | مربای گل محمدی با گل خشک

با طرز تهیه مربای گل محمدی که یکی از اجزای جدایی ناپذیر سفره های ایرانی بوده و هست با شما همراه هستیم. خانم های با سلیقه ایرانی انواع مربا ها را به ویژه در فصل بهار و تابستان درست می کنند و هر روز صبح با این خوشمزه های شیرین، سفره های صبحانه را رنگ و لعاب می بخشند.​

صبحانه خوشمزه |  مربای گل محمدی با گل خشک
به گزارش فرتاک نیوز،

در میان انواع مربا که با میوه های مختلف و حتی گاهی مغز ها و پوست برخی میوه ها پخته می شود، مربای گل محمدی نیز به خاطر عطر و طعم خاص خود، جایگاه ویژه ای در میان خانواده های ایرانی دارد.مربای گل محمدی بیشتر به عنوان یک مربای مناسبتی و در ماه رمضان مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده آن در طول سال نیز با توجه به خواص فراوان گل محمدی، برای بدن بسیار مفید است.

مواد اولیه برای تهیه مربای گل محمدی با گل خشک

گلبرگ خشک گل محمدی : یک و نیم لیوان

شکر : 3 لیوان

آب : دو لیوان

جوهر لیمو یا آبلیمو : ½ قاشق مربا خوری

آموزش مراحل تهیه مربای گل محمدی با گل خشک

مرحله اول

ابتدا شکر را به همراه یک لیوان و نیم آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. بگذارید شربت کاملا بجوشد و قوام بیاید.

مرحله دوم

گلبرگ ها را پاک کنید. یک ماهیتابه روی حرارت ملایم قرار داده و گلبرگ ها را درون آن بریزید و کمی تفت دهید تا گلبرگ ها کاملا خشک شوند. خشکی گلبرگ ها باید به حدی باشد که به راحتی با دست خورد شوند. پس از تفت دادن گلبرگ ها، آن ها را بین دستان خود بگیرید و با کف دست کمی خورد کنید. برای تهیه مربا بهتر است گلبرگ ها درسته نباشند.

مرحله سوم

گلبرگ های خورد شده را به همراه نصف لیوان آب درون یک قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید. شعله را روشن کنید و بگذارید تا آب با شعله کم به جوش بیاید.

زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد با استفاده از یک قاشق چوبی، گلبرگ ها را مدام هم بزنید تا زمانی که تمام گل ها نرم شوند و آب زیادی هم در ظرف نماند.

مرحله چهارم

در این فاصله مراقب باشید شیره بیش از حد نجوشد. زمانی که شیره قوام آمد جوهر لیمو یا آبلیمو را داخل آن بریزید و پس از یکی دو قل جوشیدن زیر قابلمه شربت را خاموش کنید.

مرحله پنجم

گل برگ های نرم شده را داخل شیره داغ بریزید و کمی هم بزنید. درب قابلمه را به همراه یک دم کنی روی آن بگذارید تا شیره جذب گل ها شود. تا زمان سرد شدن شیره، درب قابلمه را بر ندارید. پس از اینکه مربا سرد شد می توانید آن را داخل شیشه های مربای تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان