//
کدخبر: ۴۱۶۰۷۰ //
آشپزی | دسر پان اسپانیا

دسر خوشمزه و لذیذ | آموزش دسر پان اسپانیا !

در این مقاله طرز تهیه دسر پان اسپانیا را به طور کامل و حرفه ای آموزش داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این رسپی یک دسر پان اسپانیا خوشمزه و لذیذ را در منزل برای عزیزان خود تهیه کنید.​

دسر خوشمزه و لذیذ | آموزش  دسر پان اسپانیا  !
به گزارش فرتاک نیوز،

معمولا دسر ها پای ثابت مجالس و میه مانی ها و دور همی های دوستانه هستند. اگر به دنبال طرز تهیه یک دسر راحت هستید که در عین سادگی و داشتن طرز تهیه راحت و سریع، یک دسر شیک و مجلسی نیز باشد پیشنهاد ما دسر پان اسپانیاست. این دسر را علاوه بر میهمانی ها می توانید به عنوان یک میان وعده مقوی و لذیذ برای کودکانتان نیز تهیه کنید. به ویژه کودکانی که بد غذا هستند و یا سلایق غذایی خاصی دارند، به هیچ عنوان نمی توانند از این دسر چشم پوشی کنند.

مواد اولیه برای تهیه دسر پان اسپانیا

بیسکویت پتی بور : 1 بسته

تخم مرغ : 2 عدد

شکر : 1 لیوان

نشاسته (ترجیحا نشاسته ذرت) : 2 قاشق غذا خوری

شیر : 4 لیوان

آرد سفید : یک دوم لیوان

کره : 50 گرم

خامه صبحانه : 150 گرم

وانیل : 1 قاشق چای خوری

پودر کاکائو : 2 قاشق غذا خوری

مغز گردو : یک دوم لیوان

موز : 2 عدد

آموزش مراحل تهیه دسر پان اسپانیا

مرحله اول

ابتدا همه مواد را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. یک کاسه نسبتا بزرگ بردارید و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه تمام مواد را هم بزنید تا مایه ای سفید و کش دار بدست آید. سپس شیر را درون یک قابلمه مناسب بریزید و روی اجاق قرار دهید.

حرارت اجاق را روی شعله ملایم تنظیم کنید. آرد و نشاسته را الک کنید و داخل شیر بریزید. همزمان با گرم شدن شیر، ترکیب آرد، نشاسته و شیر را به آرامی هم بزنید تا کاملا به هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به تدریج درون مخلوط شیر بریزید و به آرامی هم بزنید. وقتی تمام مخلوط تخم مرغ با مخلوط شیر ترکیب شد و مایه یکدست شد، همچنان به هم زدن ادامه دهید تا مواد درون قابلمه به غلظت مناسب برسند و مایه ای شبیه فرنی داشته باشید. طرز تهیه انواع دسر و ژله  را حتما مطالعه نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله و پس از اینکه مواد درون ظرف به اندازه کافی غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و خامه صبحانه را به همراه کره به آن اضافه کنید وهم بزنید تا زمانی که خامه و کره کاملا با مواد دیگر ترکیب و یکدست شوند. ترکیب بدست آمده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. به یکی از قسمت ها پودر کاکائو اضافه کنید تا در شما کاکائویی شود.

مرحله چهارم

بیسکوست های پتی بور و مغز گردو ها را خورد کنید. موز را هم پوست گرفته و به صورت حلقه حلقه خورد کنید. تمام مواد را کنار دستتان قرار دهید و طبق دستور، به صورت لایه لایه درون ظرف بریزید. ابتدا کمی بیسکویت خورد شده درون ظرفی که برای سرو دسر انتخاب کرده اید بریزید. مقداری از مایه کاکائویی روی بیسکویت خورد شده بریزید. لایه بعدی را با مغز گردوی خورد شده بپوشانید.

مرحله پنجم

روی لایه مغز گردو موز حلقه شده قرار دهید و در آخر یک لایه از مواد سفید رنگ دسر را روی موز ها بریزید. پس از اینکه تمام مواد را به صورت لایه لایه درون ظرف های پذیرایی ریختید، کمی پودر کاکائو را دورن الک ریخته و روی هر یک از دسر ها کمی پودر کاکئو الک شده بپاشید. در نهایت دسر ها را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند.این دسر را می توانید قبل از سرو، به دلخواه خود تزیین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان