//
کدخبر: ۴۱۵۸۹۷ //
آشپزی | برگه گولاچ ترکی

دسر ترکی خوشمزه ! | برگه گولاچ ترکی رو امتحان کن!

سلام همراهان همیشگی و دوست داشتنی. دسر های ترکیه ای همانند گولاچ به خاطر طعم شیرین و لذیذی که دارند یکی از معروفترین دسرها در تمام دنیا هستند. این دسر ها به گونه ای تهیه می شوند که با ذائقه بیشتر مردم دنیا سازگار بوده و همه از خوردن آنها لذت می برند.

دسر ترکی خوشمزه ! |  برگه گولاچ ترکی رو امتحان کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از این دسر ها، نوعی کلوچه سنتی مخصوص استانبول به نام گولاچ است که یک دسر شیرین، مقوی و در عین حال سبک به شمار می رود.

مواد اولیه برای تهیه برگه گولاچ ترکی

آرد گندم : 2 قاشق غذا خوری

نشاسته ذرت : 3 قاشق غذا خوری

آب : 2 پیمانه

آموزش مراحل تهیه برگه گولاچ ترکیه ای

مرحله اول

ابتدا آرد گندم را الک کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. نشاسته ذرت را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کمی با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

آب را به مواد خشک اضافه کنید. مواد را به طور کامل هم بزنید تا مایعی کاملا یکدست و با غلظتی کمی بیشتر از غلظت شیر داشته باشید.

مرحله سوم

یک ماهیتابه تفلون یا چدن را روی حرارت زیاد بگذارید و با کمک فرچه کمی آب کف ماهیتابه بزنید تا مواد برگه گولاچ به ظرف نچسبد.

مرحله چهارم

به اندازه یک ملاقه از مواد بردارید و کف ماهیتابه بریزید. دقت کنید که مقدار موادی که در ماهیتابه میریزید به اندازه ظرف شما بستگی دارد. برگه گولاچ باید خیلی نازک باشد.همزمان به حرارت دیدن مایع برگه این دسر خوشمزه، با یک باد بزن آن را به آرامی باد بزنید تا زمانی که برگه از کف ظرف جدا شود.

مرحله پنجم

زمانی که برگه این دسر خوشمزه کف ماهیتابه خودش را گرفت و به طور کامل از ظرف جدا شد، آن را روی یک توری فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شود. ماهیتابه را بشویید یا با یک دستمال نم دار تمیز کنید. با فرچه کف ظرف را خیس کنید و سری بعدی مواد را درون آن  بریزید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۸۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان