//
کدخبر: ۴۱۵۱۶۰ //
آشپزی | شور

چاشنی فوق العاده | طرز تهیه شور

امروز با آموزش شور در خدمت شما هستیم.از اسمش پیداست یکی از مهمترین مواد آن نمک است. این چاشنی طرفداران زیادی دارد.

چاشنی فوق العاده | طرز تهیه  شور
به گزارش فرتاک نیوز،

این چاشنی به عنوان یکی از محبوب ترین ها در بین مردم ایران می باشد. با آموزش امروز ما همراه باشید.

مواد اولیه برای طرز تهیه شور

گل کلم سفید و تازه : 1 عدد بزرگ

فلفل سبز تند : 14 عدد

خیار قلمی : 2 کیلوگرم

ساقه کرفس : 1 بوته کرفس

هویج : 2 کیلو گرم

سیر خشک : 3 بوته

لوبیا سبز : نیم کیلو گرم

شوید تازه : 200 گرم

جعفری تازه : 200 گرم

مرزه : 300 گرم

ترخون : 300 گرم

گلپر خشک : 1 قاشق غذا خوری

نمک : 15 قاشق غذا خوری

سرکه انگور : یک سوم پیمانه

تخم سیاه دانه : 1 قاشق غذا خوری

آموزش مراحل تهیه شور گل کلم فوری

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو، خرد کردن، افزودن ادویه جات، مخلوط کردن می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد

در اینجا به طرز تهیه شورگل کلم به صورت فوری و ساده می پردازیم. امیدواریم با انجام مرحله به مرحله دستور زیر شور خوش طعم و خوشمزه ای تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مرحله اول

در این مرحله گل کلم، فلفل سبز، خیار قلمی، کرفس، هویج، سیر خشک و لوبیا سبز را تمیز و با آب می شوریم و می گذاریم تا خشک شود. سپس آنها را به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که گل کلم ها را با چاقو خرد کنیم ظاهر شور حاصل جالب و وسوسه برانگیز نخواهد بود. در ضمن نیازی نیست سیر ها را خرد کنید، کافی است آنها را حبه حبه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله شوید، جعفری، مرزه و ترخون را به درستی پاک و تمیز می کنیم و آنها را داخل سینک ظرفشویی قرار می دیم و روی آن آب باز می کنیم تا کاملاً خاک آن گرفته شود. سپس سینک را پر از آب می کنیم و سبزی ها را در آن قرار می دهیم و سپس آب سینک را خالی می کنیم.

آموزش مراحل تهیه شور گل کلم فوری

آموزش مراحل تهیه شور گل کلم فوری

در این مرحله سینک را مجددا پر از آب می کنیم و سبزی ها را داخل آن می ریزیم و مقداری مایع ظرفشویی و یا ماده ضدعفونی کننده درون آن می ریزیم و ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سبزی ها ضدعفونی شوند و بعد از آن آنها را از داخل سینک ظرفشویی خارج می کنیم و داخل سبدی می ریزیم و آب می کشیم. و پهن می کنیم تا خشک شود. سپس سبزی ها را با دست تکه تکه می کنیم. لازم نیست سبزی ها ریز و یا با چاقو خرد شوند.

مرحله سوم

حالا نوبت به چیدن موادی که شسته و خشک و خرد کردیم می رسد. بهتر است مواد را درون یک دبه یا ظرف شیشه ای بیندازیم. حال یک ردیف گل کلم، خیار، کرفس، هویج، سیر خشک و لوبیا سبز را ریخته و بین آنها جعفری، مرزه، ترخون، فلفل سبز و گلپر را اضافه می کنیم و مجددا یک ردیف دیگر گل کلم، خیار، کرفس، هویج، سیر خشک و لوبیا سبز را ریخته و بین آنها جعفری، مرزه، ترخون، فلفل سبز و گلپر را اضافه می کنیم. این عمل را تا اتمام موادمان ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

قابلمه را روی گاز قرار می دهیم و درون آن آب اضافه می کنیم و زیر شعله را روشن می‌کنیم.

باید حواسمان باشد در این مرحله به ازای هر دو لیوان آبی که داخل قابلمه وجود دارد یک قاشق غذاخوری به آن نمک اضافه کنیم. همچنین می توان برای اینکه طعم محصول خوشمزه تر شود به آب داخل قابلمه سرکه هم اضافه کنیم.

زمانی که آب داخل قابلمه به جوش آمد، شعله را خاموش کرده و می گذاریم تا آب درون قابلمه خنک تر شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعد آب درون قابلمه که هنوز گرم است را به داخل ظرفی که مواد شور را درون آن چیدیم می ریزیم، می بایست مقدار آب ریخته شده در ظرف تا لب‌ به‌ لب مواد باشد و روی آنها را کاملاً بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله درب ظرف را محکم می بندیم و آن را در محلی گرم قرار می دهیم حتی می توان آن را در مقابل نور خورشید نیز قرار داد. بعد از ۳ یا ۴ روز ظرف را برداشته و در محل خنک یا در یخچال قرار می دهیم و بعد از دو تا سه هفته می توان از آن استفاده کرد.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه این چاشنی پر طرفدار در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن همراه با غذا لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان