//
کدخبر: ۴۰۴۱۶۵ //
آشپزی | بستنی | بستنی و کوکی

ساندویچ بستنی !! | واقعا جذابه!

ساندویچ کوکی و بستنی عصرانه کوچک دلپذیری است در این روزهای گرم تابستانی حرف ندارد. فقط کافی است کوکی کره بادام زمینی را آماده کنید. بستنی کاکائویی را برش بزنید و وسط دو کوکی قرار دهید.

ساندویچ بستنی !! | واقعا جذابه!
به گزارش فرتاک نیوز،

ساندویچ کوکی و بستنی از دو کوکی کره بادام زمینی بسیار خوشمزه و یک لایه بستنی شکلاتی در وسط آنها تشکیل می‌شود. اگر از بستنی کاکائویی با مغز بادام زمینی استفاده کنید طعم بادام زمینی بیشتری خواهید داشت. در ضمن موقع صرف بستنی تکه‌های بادام زمینی زیر دندان می‌روند و یک سورپرایز خوشمزه برای همه هستند. می‌توانید خودتان مقداری بادام زمینی خام یا بوداده را خرد کنید و روی لایه بستنی بریزید.

 

مواد لازم برای ساندویچ کوکی و بستنی

کره نرم شده 1/2 پیمانه

کره بادام زمینی ساده 3/4 پیمانه

شکر قهوه‌ای 3/4 پیمانه

شکر 3/4 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

آرد سفید 1 و 3/4 پیمانه

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

بستنی کاکائویی 1 و 1/2 لیتر

بادام زمینی خرد شده 1/2 پیمانه

طرز تهیه:

اگر بستنی شکلاتی خیلی سرد است و مدتی طولانی در فریزر بوده آن را حدود ۲۰ دقیقه قبل از زمان استفاده از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید. وقتی بستنی نرم شد می‌توانید مغز بادام زمینی خرد شده را با آن مخلوط کنید.

کف یک قالب مستطیلی متوسط کاغذ روغنی بکشید. بستنی نرم شده را داخل قالب بریزید. یک کاغذ روغنی دیگر روی بستنی بکشید و با دست بستنی را به طور یکنواخت در ظرف پخش کنید. ضخامت بستنی باید حدود ۲ سانت یا کمی بیشتر باشد. کاغذ روغنی روی بستنی را بردارید و ظرف را حدود دو ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی دوباره سرد شود.

ساندویچ کوکی و بستنی.

برای تهیه کوکی کره بادام زمینی، فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. سینی فر را آماده کنید و روی آن کاغذ روغنی بکشید. در کاسه بزرگی کره، کره بادام زمینی ، شکر و شکر قهوه ای را بریزید و با همزن بزنید تا حالت کرم مانندی پیدا کند و یکدست شود. تخم مرغ‌ها و اسانس وانیل را نیز اضافه و مخلوط کنید. در کاسه دیگری آرد را همراه با بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک الک کنید. حال مخلوط آرد را به مواد مایع اضافه کنید و فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند.

خمیر کوکی را با قاشق یا اسکوپ ساز بردارید و روی سینی فر با فاصله بریزید. با پشت قاشق روی آنها کمی فشار دهید تا به شکل دایره در بیایند. ۱۰–۱۱ دقیقه در فر بپزید تا لبه‌هایشان طلایی رنگ شود.

وقتی کوکی‌ها کاملاً خنک شدند بستنی را از فریزر خارج کنید. با یک کاتر کوکی یا لیوان با دهانه‌ای کمی کوچکتر از سایز کوکی‌ها بستنی را برش بزنید. سپس هر بستنی را وسط دو کوکی قرار بدهید. ساندویچ کوکی و بستنی را مدتی در فریزر بگذارید تا آماده سرو شود.

نکته: یک روش ساده تر این است که از بستنی لیوانی استفاده کنید. می‌توانید بستنی را با لیوانش برش بزنید و سپس حلقه دور آن را جدا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان