//
کدخبر: ۴۰۲۳۰۵ //
آشپزی | پاستیل | پاستیل میوه ای

خوراکی دلبر | پاستیل میوه ای رو چجوری درست کنم؟

در این مطلب می خوام شما رو به یه سفر هیجان انگیز به دنیای رنگارنگ و شیرین پاستیل ها ببرم. پاستیل ها به خاطر طعم شیرین و شکل های جذابی که دارن همیشه جزو تنقلات پر طرفدار بین بچه ها و بزرگتر ها هستن.

خوراکی دلبر | پاستیل میوه ای رو چجوری درست کنم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 پاستیل میوه ای که در اینجا می خوام اونو بهتون آموزش بدم، علاوه بر خوشمزه بودن خاصیت های زیادی هم داره ولی نباید در خوردنش زیاده روی کنین. اگه مهمون کوچولویی دارین یا خودتون بچه دارین و در تدارک یه جشن واسشون هستین تنقلات و شکلات و لواشک یه پایه ثابت در این جشن هست، پس پیشنهاد می کنم پاستیل میوه ای رو با مشارکت بچه ها حتماً حتماً درست کنین و لحظات و خاطرات شیرین و مفرحی رو براشون بسازید. 

مواد لازم برای پاستیل میوه ای

پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری

شکر 2 پیمانه

آب 1 پیمانه

آب میوه دلخواه 1 پیمانه

رنگ خوراکی یا اسانس به میزان لازم

 

طرز تهیه پاستیل میوه ای

مرحله اول: آماده سازی پودر ژلاتین

برای تهیه پاستیل میوه ای، ابتدا یک کاسه کوچک بردارید، پودر ژلاتین و آب را داخل آن بریزید، سپس پودر ژلاتین را به روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم به خوبی حل کنید تا مایع شفافی به دست آوردید.

مرحله دوم: تهیه محلول شکری پاستیل میوه ای

در یک قابلمه شکر، آب میوه دلخواه و رنگ خوراکی یا اسانس متناسب با آب میوه ای که انتخاب کردید را بریزید و کمی مخلوط کنید. سپس روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا زمانی که جوش بزند و شکر در آب میوه حل شود. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: ترکیب پودر ژلاتین و محلول شکری

حالا پودر ژلاتینی که بن ماری کردید را به محلول شکری اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: قرار دادن پاستیل میوه ای در قالب

در این مرحله پاستیلی  را که درست کردید در قالب های سیلیکونی در طرح های مختلف بریزید. سپس حداقل برای 2 ساعت قالب را در یخچال بگذارید تا پاستیل ها آماده شوند.

هنگام خارج کردن پاستیل های میوه ای از قالب، مقداری شکر یا پودر شکر بر روی آن ها بریزید.

نکات کلیدی تهیه پاستیل میوه ای

– در تهیه پاستیل میوه ای به جای آب میوه، می توانید از پودر ژله در طعم های مختلف نیز استفاده کنید. برای تهیه پاستیل میوه ای با پودر ژله اول، یک بسته پودر ژله را همراه با نصف لیوان آب جوش، ۲ قاشق پودر ژلاتین و ۱ قاشق گلوکز مایع در یک کاسه بزرگ بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بن ماری کنید سپس در قالب مورد نظر خود بریزید.

– در صورت تمایل می توانید رنگ خوراکی یا اسانس را از دستور حذف کنید.

– از گلوگز مایع برای کشدار شدن و افزایش حالت ارتجاعی پاستیل  می توانید استفاده کنید.

– در مرحله سوم تهیه پاستیل میوه ای، اگر متوجه شدید که ترکیب پودر ژلاتین و محلول شکری به قدر کافی یک دست نیست، آن را از یک صافی رد کنید و بعد در قالب بریزید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان