//
کدخبر: ۴۰۰۰۱۵ //
آشپزی | پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز | غذاتو رستورانی درست کن!

تا به حال به این فکر کردین که رمز خوشمزه شدن غذای رستوران ها چیه. امروز قصد داریم یکی از رمز و رازهای آشپزی حرفه ای رو بهتون یاد بدیم.

طرز تهیه پودر پیاز | غذاتو رستورانی درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

حتما می دونید که ادویه ها نقش مهمی تو طعم غذا دارن. آشپزهای حرفه ای همیشه سعی می کنن از ادویه های تازه برای درست کردن غذا استفاده کنن و حتی اگه امکانش باشه خودشون بعضی ادویه ها رو درست کنن. یکی از ادویه هایی که شاید کمتر بهش توجه میشه ولی تقریبا همه ی آشپزهای حرفه ای برای لعابدار کردن غذاها و طعم بهتر غذاهاشون از اون استفاده می کنن، پودر پیازه. پودر پیاز از ادویه هاییه که در صنعت مواد غذایی استفاده های مختلفی ازش میشه و خیلی کاربرد داره. این ادویه عطر و طعم خاص و فوق العاده ای به غذا میده که شاید با پیاز نشه اون عطر و طعم رو به دست آورد. جالبه بدونید که در بعضی از طعم های چیپس و پفک، غذاهای کنسروی، سوسیس و کالباس و انواع سس هم از پودر پیاز استفاده شده و طعم خاصش به خاطر اونه. از خیلی ها شنیده میشه که پودر پیاز رو به صورت آماده تهیه کردن ولی نه طعم داشته و نه عطر و بو. امروز بهتون یاد میدیم که خودتون تو خونه خیلی راحت پودر پیاز درست کنید. با استفاده از پودر پیاز می تونید انواع سس خونگی رو درست کنید، اون رو با پودر سوخاری ترکیب کنید و باهاش انواع کوکو، شنیسل، ماهی، استیک، کتلت و انواع خوراک درست کنید. راستی اگه به درست کردن سوسیس و کالباس خونگی هم فکر می کنید، حتما به پودر پیاز نیاز خواهید داشت. در ادامه طرز تهیه پودر پیاز خونگی رو بهتون یاد میدیم تا از این به بعد به جای خرید پودر پیاز آماده ی کارخونه ای که عطر و طعم چندانی نداره، پودر پیاز رو خودتون با بهترین طعم و کیفیت درست کنید. ما دو روش رو برای درست کردن پودر پیاز بهتون پیشنهاد می کنیم: روش اول با استفاده از فر و روش دوم از طریق ماکروفره که می تونید هر روشی رو که براتون مناسب تر بود انتخاب کنید.

مواد لازم برای پودر پیاز خانگی

پیاز 500 گرم

روش اول: پودر پیاز در فر

۱- پوست پیازها را بگیرید و آن ها را تمیز بشورید. پیازها را داخل دستمال پارچه ای بریزید تا آب آن ها گرفته شود و کاملا خشک شوند. سپس آن ها را خرد کنید. بهتر است پیازها را درشت خرد نکنید تا سریع تر خشک شوند.

۲- سینی فر را آماده کنید و پیازهای خرد شده را روی آن بچینید.

خشک-کردن-پیاز-در-فر

۳- فر را روی کمترین دما تنظیم کنید و آن را روشن کنید تا گرم شود.

۴- سینی فر را داخل فر قرار دهید تا پیازها کاملا خشک شوند. زمان خشک شدن پیاز را با مشاهده ی آن بررسی کنید.

۵- وقتی پیازها کاملا خشک شدند سینی فر را از داخل فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

۶- بعد از آن که پیازها خنک شدند، آن ها را داخل مخلوط کن یا دستگاه آسیاب بریزید تا کاملا آسیاب شوند و به پودر پیاز تبدیل شوند.

طرز تهیه ادویه کاجون

۷- پودر پیاز آماده شده را داخل شیشه ی تمیز و خشک بریزید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

روش دوم: پودر پیاز در ماکروفر

۱- پیازها را پوست بکنید، بشورید و خشک کنید. سپس آن ها را نازک به صورت حلقه حلقه خرد کنید.

۲- پیازهای خرد شده را داخل طرفی بریزید و به مدت ۶ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا آب آن ها از بین برود. نیازی به برشته شدن پیازها نیست.

۳- سپس آن ها را روی شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک شوند. می توانید پیازها را داخل تابه بچینید و آن را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار دهید و خشک کنید.

۴- بعد از خشک شدن پیازها، آن ها را آسیاب کنید تا پودر شوند.

۵- پودر پیاز را داخل شیشه بریزید و در هر غذایی که خواستید به میزان دلخواه از آن استفاده کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه پودر پیاز

– بهتر است برای تهیه پودر پیاز در درجه ی اول از پیاز سفید و یا از پیاز زرد استفاده کنید.

– بهترین روش خرد کردن پیاز، خلالی کردن آن است. پیاز را از طول از وسط نصف کنید و به آن را به صورت لایه لایه خلال کنید.

– حتما پیازهای خشک شده را بلافاصله بعد از خنک شدن آسیاب کنید. در غیر این صورت پیازها رطوبت محیط را جذب خود می کنند و این مسئله باعث نرم شدن پیازها می شود. پیازهای نرم به خوبی آسیاب نمی شوند و کیفیت بالایی نخواهند داشت.

– بعد از هر بار استفاده از پودر پیاز درب شیشه ی آن را محکم ببندید تا رطوبت وارد آن نشود و بتوان مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

– بهتر است پودر پیاز را در یخچال نگهداری کنید تا پیاز مدت زمان طولانی عطر و طعم خود را حفط کند.

– حتما برای خشک کردن پیاز از دمای کم فر استفاده کنید. دمای زیاد فر باعث تیره شدن رنگ پیاز می شود. پس اگر احساس کردید دمای فر زیاد است آن را خاموش کنید و دوباره ۴۰ دقیقه بعد آن را در کمترین دما روشن کنید تا مجددا پیازها خشک شوند.

– پودر پیاز را می توانید در کلیه ی غذاهای گوشتی جایگزین پیاز کنید و دیگر نگران آب انداختن آن نباشید.

– استفاده از پودر پیاز در انواع سوپ هم طعم آن را بهتر می کند و هم باعث لعابدار شدن آن می شود.

– از هر یک عدد پیاز بزرگ حدود ۱ قاشق غذاخوری پودر پیاز به دست می آید.

– اگر می خواهید از بخاری یا شوفاژ برای خشک کردن پیازها استفاده کنید، حتما ابتدا روی آن ها ورق آلومینیومی بگذارید و بعد پیازها را روی آن بچینید تا خشک شوند.

– بهتر است از سریع ترین روش برای خشک کردن پیاز استفاده کنید. چون پیاز سریع میکروب و باکتری را به خود جذب می کنند و روش خشک کردن آن مانند میوه یا سبزی (که می توان آن ها را در محیط و از طریق آفتاب کم کم خشک کرد) نیست.

– میزان آسیاب کردن پیاز به سلیقه ی شما بستگی دارد. بعضی ها آن را مثل آرد کاملا پودر می کنند و بضی دیگر کمی درشت تر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان