//
کدخبر: ۳۹۸۵۶۶ //
آشپزی | خوراک |خوراک مرغ کره ای

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای | خوراک مرغ رو بیا یکبار به روش کره ای ها درست کن!

با ما همراه شوید تا یک غذای ساده و خوشمزه بهتون آموزش بدیم.

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای | خوراک مرغ رو بیا یکبار به روش کره ای ها درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،
خوراک مرغ کره ای یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که طعم بی نظیر آن نظر بسیاری از مردم را جلب کرده است.

مواد لازم برای ۳ نفر

  • سینه مرغ ۴۰۰ گرم
  • کره ۲۰ گرم
  • زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی ۲ عدد متوسط
  • پنیر پیتزا یا پارمزان به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای

مرحله اول
برای تهیه خوراک مرغ کره ای خوشمزه در ابتدای کار فیله های مرغ را به صورت نواری باریک برش زده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره را درون یک کاسه مناسب ریخته و روی حرارت کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.
 
مرحله دوم
در ادامه سیب زمینی ها را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به کاسه حاوی فیله های مرغ اضافه می کنیم، سپس کره ذوب شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفران دم کرده به کاسه حاوی سیب زمینی و فیله مرغ اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم
حالا مواد درون کاسه را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم تا مواد به طعم دهنده ها آغشته شوند، سپس به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم تا استراحت کنند تا فیله مرغ و سیب زمینی ها مزه دار شوند.
 
مرحله چهارم
۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت فیله مرغ، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان یک ظرف مناسب انتخاب کرده و با مقداری روغن مایع درون آنرا به خوبی چرب می کنیم.
 
مرحله پنجم
حالا کاسه را از یخچال خارج کرده و مواد درون آنرا به ظرف چرب شده منتقل می کنیم، سپس ظرف را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می هیم خوراک به مدت ۱ تا یک و نیم ساعت درون فر بماند تا به طور کامل بپزد.
 
مرحله ششم
پس از گذشت این مدت، زمانی که روی مواد خوراک طلایی و خوشرنگ شد، ظرف را از فر خارج کرده، سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن به صورت درشت رنده می کنیم. حالا ظرف را مجددا طبقه میانی فر باز می گردانیم.
 

 

مرحله هفتم
در ادامه اجازه می دهیم خوراک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که روی پنیر پیتزا طلایی رنگ و و خوشرنگ شد، ظرف را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم.
 

مرحله هشتم

در این مرحله خوراک مرغ کره ای را درون ظرف مورد نظرمان انتقال داده و به دلخواه با پنیر پارمزان و اسلایس های لیمو ترش تازه تزیین می کنیم. در نهایت خوراک را به همراه سس کچاپ یا خردل سرو می کنیم. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۵۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان