//
کدخبر: ۳۹۵۴۶۵ //
بهترین شیرینی برای مراسم عزا و عروسی

بهترین شیرینی برای مراسم ختم | ایده برای پذیرایی مراسم ختم

در این مقاله قصد داریم برای راهنمایی شما در خصوص ویژگی شیرینی های مناسب این مراسم ها صحبت کنیم. مهمان مقاله ی ما باشید تا با در نظر گرفتن این نکات بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

بهترین شیرینی برای مراسم ختم | ایده برای پذیرایی مراسم ختم
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از موارد مهمی که در انتخاب پک پذیرایی مراسم های عزاداری باید در نظر بگیرید نوع شیرینی آن است. شیرینی های مراسم عزاداری ویژگی های خاصی دارند که آنها را نسبت به سایر انواع شیرینی متمایز می کند.

لزوم انتخاب مناسب برای پذیرایی مراسم عزاداری

برگزاری مراسم ختم و ترحیم برای افراد جز آداب و رسوم های پابرجایی است که از گذشته تا به امروز به شکل مفصلی برگزار می شود. در این مراسم ها رسم بر این است که متناسب با جایگاه، شان و وضعیت مالی درگذشته و صاحبان عزا از مهمانان پذیرایی مختصر و یا مفصلی می شود.

انتخاب نوع پذیرایی تا حد زیادی به آداب و رسوم و سلیقه ی صاحبان عزا بستگی دارد؛ اما مواردی مانند خرما و حلوا به علت سمبلیک بودن جز چیزهایی هستند که حتما باید در پذیرایی مراسم عزا وجود داشته باشند. یکی از موارد مهمی که باید در خصوص پذیرایی مراسم در نظر بگیرید، رعایت بهداشت است. به همین منظور توصیه می کنیم از پک های پذیرایی استفاده کنید.

شیرینی های مناسب مراسم پذیرایی

همانطور که اشاره شد برای مراسم عزاداری و ترحیم شیرینی های مختلفی آماده می شود. پرطرفدارترین و مناسب ترین شیرینی برای این مراسم ها شامل موارد زیر است:

حلوا

حلوا یکی از انواع شیرینی هایی است که تقریبا در تمام مراسم های عزاداری وجود دارد. علت استفاده از این شیرینی آن است که سنبل رفع کننده ی غم و اندوه است. مواد اصلی حلوا شامل: آرد (آرد شیرینی پزی، آرد سفید، آرد سنگگ)، گلاب، شکر و روغن (حیوانی و یا گیاهی) است.

شما می توانید انواع مدل های حلوا را از شیرینی فروشی ها تهیه کنید. توجه کنید که حلوای مناسب برای پذیرایی باید به گونه ای باشد که بتوانید بدون دست خوردگی تعارف کنید.

برای مثال از آنجایی که حلواهای خانگی را باید با چاقو برش داد، ممکن است توسط افراد مختلف دست خورده شده و غیر بهداشتی شود. به همین منظور از انواع حلواهای لقمه ای که در شیرینی فروشی ها برای پذیرایی آماده می شود استفاده کنید؛ تا ضمن رعایت بهداشت، مهمانان بتوانند راحت تر آن را مصرف کنند.

مورد مهم دیگری که توصیه می شود در سفارش و یا پخت حلوا در نظر بگیرید میزان شکر ان است. از آنجایی که در حلوا شکر زیادی استفاده می شود ممکن است برای افراد دارای دیابت مشکل ایجاد کند. برای اینکه حلوا به گونه ای پخت شود که کمترین ضرر را داشته باشد می توان از شیرین کننده های طبیعی مانند استوا و ارده های کم شیرین و مخصوص پخت حلوا استفاده کنید.

انواع مختلفی دارند که مهم ترین انواع حلوا شامل موارد زیر است: حلوای ویفری حلواهای ویفری به انواعی از مدل های حلوا می گویند که در میان دو لایه ی ویفر قرار گرفته. مزیت تهیه ی این حلواها برای مراسم ها آن است که امکان پذیرایی بهداشتی آنها وجود دارد. ویفرهایی که برای تهیه ی این نوع حلواها استفاده می شود از انواع نان های میکادو، بیسکوییت ها و ویفرهای نازک انتخاب می شود.

خرما حلوایی

خرما حلوایی یکی از گزینه های اقتصادی، شیک و بهداشتی است که می توانید برای پذیرایی مراسم های خود انتخاب کنید. تهیه ی این نوع پذیرایی ها بدین صورت است که ابتدا هسته های خرما را از میان آن خارج کرده و با گردو جایگزین می کنند؛ سپس دور آن را با لایه ی نازکی از حلوا می پیچند. سینی های خرما حلوایی در تمام شیرینی فروشی ها موجود است و با انواع تزئینات و قیمت های مقرون به صرفه به فروش می رسد.

کیک یزدی

اگر قصد دارید در پذیرایی خود کنار شیرینی شیر کاکائو و چایی نیز تعارف کنید، می توانید برای پذیرایی روی کیک یزدی حساب کنید. کیک یزدی یکی از انواع شیرینی هایی است که با وجود سلیقه های مختلف طرفداران زیادی دارد.

مزیت این شیرینی ها در این است که دیرتر از سایر انواع شیرینی خشک می شود؛ بنابراین می توانید با خیال راحت آن را در محیط ازاد در مراسم های خود به صورت چیده قرار دهید.همچنین دور شیرینی پوششی وجود دارد که زمان برداشتن شیرینی ها بهداشت رعایت می شود.

البته انتخاب کیک یزدی معایبی هم دارد. مهم ترین محدودیت هایی که این شیرینی ها دارد آن است که در هنگام مصرف راحت خرد شده و محیط را کثیف می کند. مورد مهم دیگر این است که بافت شیرینی یزدی به صورتی است که بعد از مصرف، احساس تشنگی ایجاد می کند؛ بنابراین اگر جز پذیرایی های خود چای یا سایر نوشیدنی ها را در نظر نگرفته اید، توصیه می کنیم در تصمیم خود برای انتخاب این شیرینی ها تجدید نظر کنید.

کیک یزدی

شیرینی میکادو

شیرینی های میکادو جز از شیرینی هایی است که در اکثر مراسم های عزاداری وجود دارد. تقریبا می توان گفت که تمام ویژگی های شیرینی مناسب برای مراسم پذیرایی در این مدل وجود دارد. نان های میکادو دارای ابعاد کوچکی هستند؛ بنابراین خوردن آن بسیار راحت است.

انسجام زیاد مواد این شیرینی ها بسیار زیاد است بنابراین هنگام نصف کردن خرد نمی شود. علاوه بر این موارد میزان شکر نان های میکادو به صورتی است که به اصطلاح افراد را دچار دلزگی نمی کند. اگر شما هم جز طرفداران این نوع شیرینی ها هستید می توانید به راحتی انواع مدل های سینی میکادو را در شیرینی فروشی ها سفارش دهید.

برشتوک

برشتوک به شیرینی های لقمه ای و کوچکی می گویند که از آرد نخودچی، گلاب، روغن حیوانی، پودر قند و هل تهیه می شود. این شیرینی ها براساس نوع آردی که استفاده می شود انواع مختلفی دارد. مزیت این شیرینی ها مشابه با شیرینی میکادو سهولت مصرف آن است.

مزیت دیگری که این شیرینی های برشتوک دارند آن است که می توان در اشکال و طعم های مختلفی تهیه می شوند؛ بنابراین در صورتی که سینی شیرینی برشتوک را سفارش دهید، با سینی های بسیار شکیل و متنوع مواجه خواهید شد.

در نهایت توصیه می کنیم برای انتخاب شیرینی مناسب مراسم عزاداری ابتدا عرف یا رسوم منطقه ی خود را در نظر بگیرید، سپس متناسب با نوع بودجه تان، سلیقه ی غالب مهمانان و در نظر گرفتن سایر مواردی که در پذیرایی وجود دارد، شیرینی مناسب را انتخاب کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۴۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان