//
کدخبر: ۳۸۸۷۶۰ //
مرصع پلو | مرصع پلو مجلسی | طرز تهیه مرصع پلو

مرصع پلو مجلسی رو این طوری درست کن/دستور تهیه مرحله به مرحله

مرصع پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای داشتن یک سفره رنگین در مهمانی ها گزینه مناسبی می باشد

مرصع پلو مجلسی رو این طوری درست کن/دستور تهیه مرحله به مرحله

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرصع پلو در ادامه همراه ما باشید.

مرصع پلو

طرز تهیه مرصع پلو

مرحله اول

برای تهیه مرصع پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را با آب سرد چندین مرتبه می شوییم، سپس به همراه ۲ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ ساعت درون آب خیس بخورد.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع می ریزیم تا داغ شود. حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی رنگ و سبک شوند.

مرحله سوم

حالا سینه های مرغ را به صورت نواری برش داده و به شکل حلزونی می پیچیم، سپس به کمک خلال دندان آنها را فیکس می کنیم تا باز نشوند. حالا سینه مرغ را به همراه ۵۰ گرم کره به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که دو طرف تکه های مرغ کاملا سرخ شد، به تابه زعفران دم کرده را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و نصف لیوان آب جوش اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم سینه های مرغ کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

در ادامه خلال بادام و پسته را در ۱ لیوان گلاب خیسانده و به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم. حالا پرتقال ها را شسته و پوست آنرا بدون سفیدی جدا می کنیم، سپس با چاقو به صورت نازک خلالی برش می دهیم.

مرحله ششم

حالا خلال های پوست پرتقال را درون ظرف آبی ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورند تا تلخی آنها کاملا گرفته شود، سپس دو تابه روی حرارت ملایم گذاشته و به هر کدام ۱۰ گرم کره می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه به طور جداگانه کشمش و زرشک را به همراه ۱ قاشق چایخوری شکر در کره تفت می دهیم تا سبک شده و از روی حرارت بر می داریم. حالا پوست پرتقال را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج از قبل خیس خورده را به همراه مقداری نمک و روغن درون قابلمه مناسبی ریخته و به اندازه ۱ بند انگشت به آن آب می افزاییم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی برنج کشیده و به روش کته به مدت ۴۰ دقیقه دم می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه درون یک تابه ۲۰ گرم کره ریخته و خلال بادام و خلال پسته را درون یک آبکش می ریزیم تا رطوبت‌شان گرفته شود. در ادامه خلال پسته و بادام را به تابه ها می افزاییم و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله دهم

حالا درون ظرف گودی آب سرد و مقداری یخ می ریزیم، سپس خلال های پرتقال را درون آبکش ریخته و بلافاصله درون کاسه حاوی آب یخ می ریزیم. این کار را ۵ الی ۶ مرتبه تکرار می کنیم تا شوک به خلال های پرتقال وارد شود.

مرحله یازدهم

در نهایت خلال های پوست پرتقال را آبکش کرده و در کنار مابقی مواد قرار می دهیم، سپس برنج را در ظرف مناسبی ریخته و روی آنرا با مرغ حلزونی، کشمش، زرشک، خلال بادام، پسته و پوست پرتقال تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان