//
کدخبر: ۳۸۲۲۳۵ //

سالاد خسروشاهی مجلسی رو این طوری درست کن / طعمش بسیار عالی میشه!

سالاد خسروشاهی یکی از انواع سالاد های بسیار خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود

سالاد خسروشاهی مجلسی رو این طوری درست کن / طعمش بسیار عالی میشه!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد خسروشاهی در ادامه همراه ما باشید.

سالاد خسروشاهی

طرز تهیه سالاد خسروشاهی

مرحله اول

برای تهیه سالاد خسروشاهی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز و مقداری زردچوبه درون یک قابلمه مناسب ریخته و به اندازه ای که روی سینه مرغ را در بر بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت به خوبی پخته شود. در ادامه قارچ ها را به خوبی شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شده و کاملا خشک شوند.

مرحله سوم

حالا قارچ ها را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت زیاد گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا قارچ کاملا سرخ شده و آب نیندازد.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس قارچ سرخ شده را از تابه خارج کرده و پیاز را می افزاییم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. زمانی که پیاز کاراملی شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آنها از بین برود. حالا سیب زمینی ها را درون آبکش می ریزیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی ها را به همراه مقداری روغن مایع درون همان تابه که پیاز را سرخ کرده ایم می ریزیم و به خوبی سرخ می کنیم تا طلایی شوند. حالا پیاز سرخ را به همراه قارچ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد، آنرا با کمک چنگال ریش ریش کرده و به همراه سیب زمینی سرخ کرده درون کاسه حاوی پیاز می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا به سراغ درست کردن سس سالاد می رویم.

مرحله هشتم

برای این منظور سس مایونز را به همراه ماست خامه ای درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت ماست و سس یکدست شود. حالا سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به آن می افزاییم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی سس افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس سس را به کاسه حاوی مواد سالاد می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد تمام مواد سالاد برود.

مرحله دهم

حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم سالاد به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در نهایت سالاد را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به دلخواه با پیاز داغ تزیین می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۲۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان