//
کدخبر: ۴۵۹۰۹۰ //

آخرین وضعیت سانحه بالگرد رئیس جمهور +فیلم

آخرین وضعیت بالگرد رئیس جمهور به گزارش خبرنگار صداوسیما را مشاهده می کنید.

آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

اطلاعیه شماره ۴ هلال‌احمر در رابطه با حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور

۱:۴۷ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۴، آخرین اقدامات جست‌ وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را تشریح کرد.

قدردانی وزارت‌خارجه از همبستگی دولت‌ و ملت‌ها با مردم ایران در پی سانحه‌ بالگرد رئیس‌جمهور

۱:۴۲ وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی تعداد زیادی از دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران در پی سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و پیشنهادهای صمیمانه آنها در کمک و یاری به عملیات جست وجو و نجات تشکر و قدردانی کرد.

اعزام دو فروند هواپیمای پیشرفته و بالگردهای ویژه روسیه به تبریز

۱:۱۱ دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در تماس مجدد با معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام جلسه فوق العاده پوتین با حضور مقامات عالی دولتی روسیه و سفیر ایران، گفت: تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

عملیات جستجو برای یافتن بالگرد رییس جمهور با آرایش نظامی ادامه دارد

 ۰:۰۰ فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه نیروهای مسلح و گروه های جهادی در عملیات جستجوی بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه شرکت دارند، گفت: پایش منطقه به صورت آرایش نظامی ادامه دارد.

ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور

۲۳:۴۹ رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز نگرانی برای سانحه پیش آمده برای رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای وی و هیات همراه از طرف دولت و ملت عراق آرزوی سلامتی کرد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

۲۲:۴۸  فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

امیداریم تا دقایق آینده شاهد خبر خوش باشیم

۲۱:۲۹ یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر با حضور در ستاد مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: ۱۵ تیم عملیاتی واکنش سریع در منطقه حادثه حضور دارند. ۵ تیم عملیاتی هلال احمر به مختصات اعلامی توسط سازمان هوافضا، نزدیک شده‌اند. ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر تشکیل شده و آمادگی کامل وجود دارد. گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.

برقراری تماس با دو همراه رئیس جمهور در بالگرد/ حادثه سختی نبوده است

۲۱:۱۵ معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در یافتن بالگرد رئیس‌جمهور، گفت: با دو نفر از همراهان رئیس‌جمهور در چند نوبت ارتباط برقرار کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که حادثه سختی نبوده است.

 

 

رهبر انقلاب: امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردد

۲۰:۴۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

۲۰:۳۳ وزیر کشور در آخرین گفت و گوی خود گفت: رئیس‌جمهور بعد از حادثه همه نیروها بسیج شدند؛ همه گروه‌ها اعم از سپاه، ارتش، فراجا، هلال‌احمر، نیروهای مردمی و تمام روستاییان به صورت خودجوش و با علاقه به دنبال پیدا کردن محل حادثه هستند. با توجه به اینکه منطقه شیب‌تند و جنگل است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، کاملا دید سخت است و به همین دلیل هنوز متاسفانه به نقطه مدنظر نرسیده‌اند اما نیروها در منطقه حضور وسیعی دارند و امیدواریم با دعای مردم عزیز هر چه سریعتر به نقطه حادثه برسند. مردم عزیز توجه داشته باشند که تنها مرجع رسمی اعلام اخبار صدا و سیما است و صحبت‌هایی که در شبکه‌های مختلف می‌شود سند و مرجعیتی ندارد.

محل احتمالی حادثه شناسایی شد

۲۰:۲۹ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه شماره یک خود نوشت؛ ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند. گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند. در حال حاضر جهت تقویت تیم.های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند

مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد

۱۹:۵۸ راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد. هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود. اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم. متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

حضور یگان ویژه و تکاوری پلیس در منطقه

۱۹:۵۳ سردار منتظرالمهدی" سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور و همچنین سگ‌های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه هلی کوپتر رییس جمهور خبرداد.

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

۱۹:۴۸ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی دستور داد از همه ظرفیت‌های خود برای تفحص و امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی استفاده کنند.

هنوز اطلاع موثقی از محل بالگرد رئیس‌جمهور به دست نیامده

۱۸:۵۹  براساس اطلاعات خبرنگار ایرنا تا این لحظه هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط به دست نیامده است، گروه های جدید امدادی و برخی کوه نوردان به تیم امداد و نجات پیوسته اند. به دلیل بدی شرایط جوی امکان جست و جو و پرواز بالگرد نیست و امداد و نجات به صورت زمینی انجام می شود.

همه امکانات درمانی در محل منطقه مستقر هستند

۱۸:۵۳  وزیر بهداشت در گفت و گویی بیان کرد: در منطقه مس سونگون هستیم، همه نیروهای امدادی مشغول جست و جو هستند و منطقه بسیار مه آلود است و به همین دلیل امکان جست و جو خیلی سخت شده است. همه امکانات درمانی اتوبوس آمبولانس جراح و پزشکان در محل مستقر هستند تا اقدامات درمانی پس از پیدا شدن بالگرد را انجام دهیم.

هوای مه آلود منطقه؛ جست‌وجوها ادامه دارد

۱۸:۳۹   طبق گزارش های میدانی خبرنگار ایرنا، هوا به شدت مه آلود است و امداد را سخت کرده است هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط به دست نیامده گروه های جدید امدادی و برخی کوه نوردان به تیم امداد و نجات پیوسته اند هوا به شدت سرد است؛ به دلیل بدی شرایط جوی امکان جست و جو و پرواز بالگرد نیست و امداد و نجات به صورت زمینی انجام می شود.

  اعزام تیم های جدید امدادی برای جست و جو در منطقه

۱۸:۰۰  رئیس هلال احمر از افزایش تیم های امدادی اعزامی به منطقه از ۲۰ به ۴۰ تیم خبر داد و گفت:   منطقه را پایش می‌کنیم با توجه به نشانه‌هایی که در منطقه داریم شرایط جوی بسیار نامساعد و سخت گذر است اما با تمام تلاش اقدامات جست وجو انجام می شود. از پهپاد استفاده کردیم اما با توجه به شرایط جوی هوا امکان جست و جوی هوایی وجود ندارد. از طریق نیروهای واکنش سریع در حال جست و جو هستیم این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت گذر است و تا تبریز ۲ ساعت فاصله دارد.

معاون اجرایی و برخی اعضای دولت عازم تبریز شدند

۱۷:۵۲  سخنگوی دولت هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

 اعزام ۸ آمبولانس به محل وقوع سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور/ امکان امداد هوایی وجود ندارد

۱۷:۴۳   سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از عملیات جستجو و نجات بالگرد حامل رئیس جمهور

۱۷:۳۷   براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. ️اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.

 ️بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

️به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

 چه کسانی همراه رئیس جمهور بودند؟ 

۱۶:۱۷  بالگرد حامل رئیس‌جمهور حین بازگشت از افتتاح سد «قیز قلعه سی» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

آیت‌الله رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.  

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

به گزارش ایرنا؛   آیت‌الله رئیسی صبح امروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود...

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۹۰۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان