//
کدخبر: ۴۶۰۲۱۶ //

برای ارتقا رتبه سایت چه باید کرد؟

ارتقای رتبه سایت یکی از دغدغه‌ های اصلی فعالان حوزه دیجیتال و سایت هایی فروشگاهی است. همان‌طور که قرار گرفتن در مکانی که رفت و آمد زیادی دارد؛ برای مخاطبان سنتی دارای اهمیت بود و شانس آنها برای فروش بیشتر را افزایش می‌داد؛ داشتن رتبه بهتر در جستجوی گوگل و دیده شدن بیشتر سایت هم برای دیجیتال مارکتر‌ها یا کسانی که در اینترنت به کسب درآمد مشغول هستند بسیار اهمیت دارد.

برای ارتقا رتبه سایت چه باید کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

راهکارهای مختلفی برای ارتقای رتبه سایت وجود دارد که همه آنها از یک جا شروع می‌شوند «طوری که گوگل می‌خواهد رفتار کنید» به عبارت دیگر گوگل برای این که بتواند تشخیص دهد که در جواب سرچ کاربر کدام نتایج را نشان دهد و کدام سایت‌ها را پیش روی او بگذارد؛ الگوریتم‌ های خاصی دارد. معیارهای موجود در این الگوریتم‌ ها متنوع هستند و تعداد آنها به نزدیک ۲۰۰ می‌رسد.

از طرف دیگر برای به دست آوردن برخی از این معیارها باید هزینه کرد و به دست آوردن برخی از آنها، هزینه‌ ای برای شما ندارد. در ادامه این مطلب اصلی‌ ترین راهکارهای بهبود رتبه سایت در گوگل را بررسی خواهیم کرد.

برای ارتقا رتبه سایت در گوگل چه کنیم؟

انتخاب url مناسب

اولین قدم برای بهبود رتبه سایت، استفاده از url مناسب است. انتخاب url مرتبط با حوزه کاری سایت که به سادگی در ذهن بماند و بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند؛ باعث می‌ شود که بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و رتبه سایت شما ارتقا پیدا کند. برای مثال همین حالا سایتی برای خرید بیمه را به ذهن بیاورید؛ آیا این وبسایت «بیمه دات کام» نبود؟ در حقیقت ذهن ما تلاش می‌ کند تا مفاهیم را بر اساس ساده‌ ترین معیارها دسته بندی کند و انتخاب url مناسب هم به همین خاطر باعث می‌ شود تا جذب بازدیدکننده و مخاطب بیشتری داشته باشیم.

افزایش سرعت بارگذاری صفحه

در سال‌‌های اخیر و با افزایش دسترسی همگانی به اینترنت در سطح جهان، فروش و کسب و کار آنلاین یک گزینه محبوب و راحت برای بسیاری از افراد شده است. در فضایی که با تکنولوژی و اینترنت سروکار دارد سرعت بالا یکی از مولفه‌ های اصلی موفقیت کسب و کار است. رقبای شما پیوسته تلاش می‌

کنند تا بتوانند کاربران را مدت زمان بیشتری در صفحه سایت خود نگه‌دارند. نتایج بررسی‌ ها نشان می‌دهد کاربران بیشتر از سه ثانیه برای بازدید از سایت‌ها وقت نمی‌گذارند، این مسئله اهمیت سرعت بارگذاری صفحه را به خوبی نشان می‌دهد. پرداختن به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت و هزینه برای آن، در دراز مدت یک سرمایه گذاری خوب برای جذب مشتری محسوب می‌شود. هم‌چنین این موضوع یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل در رتبه بندی سایت است. به عبارتی اگر گوگل طبق الگوریتم‌ های خود متوجه شود که کاربران مدت کمی را در وبسایت شما صرف می‌ کنند و تعامل خاصی با آن ندارند، وبسایت شما را در رتبه پایین‌ تری قرار خواهد داد.

تنها در صورتی می‌توانید افزایش سرعت وبسایت خود را نادیده بگیرید و انتظار داشته باشید که رتبه سایت شما تغییر نکند، که محتوای ارائه شده توسط شما در هیچ جای دیگری موجود نباشد که بسیار بعید به نظر می‌رسد. پس بهتر است برای ارتقای رتبه سایت، حتما سرعت بارگذاری صفحات آن را افزایش دهید. برای این کار هم دو راه وجود دارد؛ اول بهینه کردن کدها و افزونه‌ های سایت و دوم استفاده از سروری با سرعت بیشتر.

محتوای باکیفیت

عامل دیگری که گوگل را ترغیب می‌ کند تا رتبه مناسبی به سایت شما بدهد، تولید محتوایی مفید و کاربردی است. کاربران امروزه وقت زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و علاوه‌ براین پس از خروج از سایتی که علی‌رغم ادعای خود، به نیاز آنها پاسخ نمی‌دهد؛ مجددا آن را چک نخواهند کرد. نتیجه‌ ای که می‌توان از این موضوع گرفت این است که کاربران باید در همان ابتدا جذب مطلب شما شده و بتوانند پاسخ پرسش خود را به سرعت در صفحه باز شده پیدا نمایند.

برای بهبود کیفیت محتوا در سایت چند راهکار ساده اما مهم وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بهینه کردن عکس‌ها

عکس‌ها و تصاویر همواره بخش مهمی از محتوای تولید شده در اینترنت را تشکیل می‌دهند. در مورد عکس‌ها توجه به دو نکته بسیار حائز اهمیت است. اول این که حجم عکس‌ها به نحوی نباشد که بارگذاری صفحه را با مشکل روبرو کند و نکته دوم این است که حتما برای عکس‌ها از تگ استفاده کنید. این موضوع می‌تواند روی بهبود سئو و جذب بازدید بهتر برای وبسایت شما تاثیر جدی بگذارد.

استفاده از تیترهای جذاب و مناسب

اگر مطلب نوشته شده در وبسایت شما، بدون تیتر و پشت سر هم نوشته شده باشد؛ نباید انتظار رتبه مناسبی در گوگل را داشته باشید. حقیقت این است که در بسیاری از موارد کاربر تنها به بخشی از مطلب نوشته شده در وبسایت نیاز دارد. برای مثال فردی درباره «گوجه فرنگی» جستجو می‌کند و تنها دوست دارد تا شیوه کشت آن را بداند اما با یک متن بدون بخش بندی و تیتر روبرو می‌شود که پیدا کردن بخش مورد نظر کاربر در آن غیر ممکن به نظر می‌رسد.

این موضوع باعث می‌شود تا کاربر فورا صفحه را ببندد و به حداقل میزان تعامل دست پیدا کنید. پس بهتر است مطلب خود را با تیترهای مناسب و جذاب بخش‌ بندی کنید تا هم تعامل بهتری با بازدیدکنندگان داشته باشید و هم مطلب شما به صورت کلی، به‌ شکلی جذاب‌تر نمایش داده شود.

نوشتن وبلاگ

نوشتن وبلاگ باعث می‌شود تا بتوانید بازدیدکنندگانی وفادارتر و صمیمی‌ تر بسازید که زمان بیشتری را در سایت شما سپری می‌کنند و از سوی دیگر، وجود موضوعات مختلف، باعث می‌شود تا سئوی سایت شما بهبود پیدا کند و بتوانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

اینفوگرافیک و ویدئو

اینفوگرافیک یعنی نمایش اعداد و ارقام و آمار در یک تصویر یا نمودار. این موضوع به جذابیت محتوای شما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا خوانایی صفحات شما افزایش پیدا کند. در حقیقت نکته‌ ای که باید به آن توجه داشت این است که محتوا باید به نحوی تهیه شود که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و تجربه نشان داده که اکثریت مردم با تصاویر و ویدئوها ارتباط بهتری برقرار کرده و دیتای بیشتری از آن استخراج می‌ نمایند. پس برای تولید محتوای باکیفیت یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ ها، استفاده از اینفوگرافیک و ویدئو است.

لینک‌ها را بهبود دهید

توصیه بعدی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل، بهبود لینک‌ها است. هنگامی که شما ادعایی را در محتوای خود مطرح می‌کنید در واقع باید برای آن سندی ارائه دهید و لینک دادن به سایت‌هایی معتبر، اعتبار حرف و وبسایت شما را بالا می‌برد. برای مثال مطلبی را در نظر بگیرید که در آن درباره خواص مفید کیوی برای لثه صحبت شده و در عین حال به سایت مطرح پزشکی لینک می‌دهد. همین موضوع را وقتی در نظر بگیرید که لینک این مطلب به سایتی زرد باشد.

از طرف دیگر باید به این موضوع هم دقت کرد که لینک‌های خراب یا شکسته، رتبه سایت شما در گوگل را کاهش می‌دهند و بهتر است آنها را ترمیم کنید. می‌توانید از ابزارهای موجود در اینترنت مثل dead link checker برای پیدا کردن لینک‌های خراب و شکسته خود استفاده نمایید.

نکته آخر در مورد لینک‌ها، استفاده از لینک‌های داخلی یا انکرتکست‌ ها است که باعث می‌شود کاربر بتواند مطالب مرتبط با موضوع مدنظر خود را دنبال کند. این موضوع باعث صرف زمان بیشتر توسط کاربر در وبسایت ما می‌گردد.

نسخه موبایلی وبسایت را بهینه کنید

امروزه بیشتر افراد از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنند و حتی شاید خود شما هم همین حالا این مطلب را با استفاده از تلفن همراه خود جستجو کرده باشید. آمارها می‌گویند بیش از ۶۰درصد افراد از موبایل و تلفن همراه برای سرچ در اینترنت استفاده می‌کنند و طبیعتا در این شرایط باید سایت را به نحوی بهینه سازی کرد که برای موبایل مناسب باشد.

هدف اساسی از بهینه کردن وبسایت برای گوشی‌های موبایل، بهبود تجربه کاربر است که باعث می‌شود تعامل بیشتری با وبسایت شما داشته باشد و در نتیجه بتوانید رتبه بهتری در جستجوهای گوگل کسب نمایید.

فرمت مناسب سایت

اگر می‌خواهید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید یا رتبه خود را ارتقا دهید حتما به این نکته توجه کنید که آیا سایت شما شکل ظاهری مناسب و جذابی داشته باشد. استفاده از چک لیست‌ها و تگ‌ها، مرور سایت و تعامل با آن را برای کاربر ساده‌ تر می‌کند.

تجربه نشان داده استفاده از حروف بولد یا کج یا رنگی، تاثیر منفی روی تجربه کاربر می‌گذارد و بهتر است تا حد امکان سراغ آن نروید. اگر هم در وبسایت خود تبلیغات دارید؛ حتما این نکته را به یاد داشته باشید که میزان تبلیغات نباید به نحوی باشد که ظاهر سایت را به هم ریخته و نامرتب نشان دهد.

حتما در هنگام طراحی و معماری سایت این نکته را به یاد داشته باشید که ظاهر سایت شما باید بتواند مخاطب را جذب کند و حتما اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی کسب‌ و‌کار خود را در سایت درج نمایید تا هم بتوانید تعامل با کاربر را تقویت کرده و هم اعتماد بیشتری در او ایجاد نمایید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمات کلیدی که بیشتر افراد با استفاده از آنها در مورد موضوعی که محتوای شما به آن پرداخته، جستجو می‌کنند از جمله راه‌های ارتقای رتبه سایت است. به عبارت دیگر برای بهبود رتبه سایت می‌توانید این کلمات را در تیترها و توضیحات متا و سایر بخش‌ها بگنجانید. نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از این کلمات نباید به نحوی باشد که غیرطبیعی جلوه کند و باید به صورت روان در ساختار جمله به کار گرفته شود.

با‌توجه به محدودیت‌های موجود برای عنوان (۶۵ کاراکتر) و توضیحات متا (۱۶۵ کاراکتر) بهتر است علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در این دو مورد؛ به نحوی بنویسید که بتوانید ذهن مخاطب را به خود مشغول کرده و او را برای کلیک روی وبسایت و ورود به آن ترغیب کنید.

سئوی محلی را جدی بگیرید

تجربه نشان می‌دهد که کاربران به کسب‌ وکارهایی که در نزدیکی محل زندگی آنها قرار دارند؛ اعتماد بیشتری کرده و بیشتر از خدمات آنها استفاده می‌نمایند. برای بهبود سئوی محلی نیازی به انجام کار پیچیده‌ ای نیست و کافیست با صرف چند دقیقه وقت، حساب بیزنسی گوگل خود را بسازید و اطلاعات تماس و آدرس و ... در آن قرار دهید.

بک لینک

یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی بهبود رتبه سایت بک لینک است. بک لینک شیوه‌ ای است که‌ در آن از سایتی دیگر به وبسایت شما لینک داده شود. این اتفاق از چند نظر مهم است. اولین نکته افزایش اعتبار سایت است. به عبارت دیگر وقتی از سایتی معتبر و پربازدید به سایت شما لینک داده شود؛ شما اعتبار بیشتری پیدا خواهید کرد و رتبه شما در گوگل ارتقا پیدا می‌کند. از سوی دیگر، بک لینک بازدیدهای بیشتری برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد و این یعنی اگر بتوانید کاربران را با ساختن یک صفحه لندینگ مناسب جذب کنید؛ مشتریان و بازدیدکنندگان وفاداری خواهید داشت.

یکی از راه‌ های اساسی به دست آوردن بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی است که در بخش بعد به سراغ آن می‌رویم.

رپورتاژ آگهی

اگر ما در زمانی که مشتری به ما نیازی ندارد جلوی او ظاهر شویم در حقیقت ما بیشتر دست و پا گیر هستیم تا مفید و احتمالا مشتری هم را برند ما را با صفت‌ هایی مثل «مزاحم» به حافظه خود می‌سپارد. اما رپورتاژ آگهی باعث می‌شود تا «کارآمد» دیده شویم، همچنین قیمت رپورتاژ نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی مقرون بصرفه‌ و اقتصادی ست.

در رپورتاژ آگهی، ما مقاله‌ ای را برای سایتی تولید می‌کنیم و در بخش‌ های خاصی از مقاله، دقیقا سر بزنگاه، خود را به مشتری معرفی می‌کنیم. برای مثال فرض کنید ما محصولات مراقبت از پوست ارائه می‌کنیم. برای رپورتاژ آگهی متنی علمی تهیه کرده و آن را به سایتی مطرح در حوزه زیبایی می‌دهیم تا منتشر کند و دقیقا در جایی از مقاله که داریم راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم که خشکی پوست می‌تواند از علل اصلی بیماری‌های پوستی باشد؛ با جمله‌ ای کوتاه و به طور پنهان به مشتری می‌گوییم از کرم آبرسان ما استفاده کند و به سایت خودمان لینک می‌دهیم.

در حقیقت ما وقتی برند خود را به مشتری عرضه می‌کنیم که به ما نیاز دارد و احتمالا دیگر «مزاحم» نخواهیم بود. این که چطور رپورتاژ آگهی بنویسیم تا برندسازی بهتری داشته باشیم موضوع پیچیده‌ ای است اما تاثیرات رپورتاژ آگهی به همین جا محدود نمی‌شود.

رپورتاژ آگهی روی سئوی سایت ما نیز تاثیر مثبتی دارد. ما معمولا رپورتاژ آگهی را به سایت‌های مطرح و پربازدید می‌سپاریم و از آن‌ها بین سه تا پنج بک لینک می‌گیریم. دقیقا این موضوع را در نظر بگیرید که فرد معتبری ما را تضمین می‌کند. گرفتن این لینک‌ها باعث می‌شود تا سئوی سایت ما بهبود پیدا کند و بهتر دیده شویم و اگر بتوانیم برای سایت خود، صفحه لندینگ مناسبی طراحی کنیم؛ صفحه‌ ای که بتواند مشتری جذب شده را در خود حفظ کند و او را به سمت خرید کردن یا لااقل بیشتر شناختن برند ما بکشاند، به نظر می‌رسد که توانسته‌ ایم بازاریابی و برندسازی خود را به بهترین شکل انجام دهیم. تریبون در این گونه مواقع می‌تواند راهنما و همراه خوبی برای شما باشد‌. تریبون می‌تواند به راحتی محتوای شما را در پرمخاطب‌ترین رسانه‌ های ایرانی و حتی خارجی نشان دهد.

خدمات رپورتاژ آگهی تریبون چند بخش متفاوت دارد. برای مثال نیاز شما به رپورتاژ آگهی برای افزایش روابط عمومی است یا برای بالا رفتن رتبه سایت.

به علاوه تریبون با رسانه‌ های بی‌شماری ارتباط دارد که دست شما را برای انتخاب رسانه باز می‌گذارد. شما می‌توانید از بین ۲۰۰۰ رسانه، انتخاب کنید که تمایل دارید رپورتاژهای شما در کدام رسانه منتشر شوند. به‌ خصوص اگر در ابتدای راه هستید صرفه جویی در هزینه‌ ها یک امر مهم است که شکست یا موفقیت پروژه های شما را تضمین می‌کند.

در نهایت...

ما در این مطلب تلاش کردیم تا اصلی‌ترین نکات برای جذب بازدید بیشتر و ارتقای رتبه سایت را به شما معرفی نماییم. حقیقت این است که بیشتر این ترفندها و روش‌ها، روی بهبود تجربه کاربر و وادار کردن او به تعامل بیشتر با وبسایت و همچنین به دست آوردن اعتبار به وسیله معرفی شدن توسط وبسایتی شناخته شده استوار هستند. بهبود رتبه سایت می‌تواند تاثیر زیادی روی شکست یا پیروزی یک کسب و کار داشته و از مواردی است که باید آن را با جدیت تمام و به صورت برنامه‌ ریزی شده دنبال نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان