//
کدخبر: ۱۰۳۷۴۸ //

فرانسه سطح نمایندگان خود در نشست یمن را کاهش می دهد

پاریس در اعتراض به حمله گسترده ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بندر الحدیده تصمیم گرفت سطح مشارکت خود در نشست ویژه یمن به ریاست عربستان را کاهش دهد.

 فرانسه سطح نمایندگان خود در نشست یمن را کاهش می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

دیپلمات های فرانسوی و منابع امداد رسانی اعلام کردند فرانسه سطح مشارکت خود در نشست وزارتی بررسی 'وضعیت فوری انسانی' در یمن را که 27 ژوئن ( 6 تیر) به ریاست عربستان در پاریس برگزار می شود، کاهش می دهد.

یک منبع دیپلماتیک عالی رتبه فرانسه گفت که این نشست در سطح کارشناسان بین المللی به عنوان مقدمه ای برای نشست آینده برگزار خواهد شد.

دیپلمات فرانسوی دیگری تاکید کرد حمله عربستان و ائتلاف عربی به الحدیده، توجیه برگزاری این نشست را با توجه به عدم حضور همه طرف ها با مشکلات بیشتری مواجه ساخت.

نیروهای' عبد ربه منصورهادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان چند روز قبل حمله گسترده به بندر الحدیده را همزمان با نگرانی های بین المللی از عواقب فاجعه کشتار غیر نظامیان یمنی آغاز کردند.

'شرف لقمان'سخنگوی ارتش یمن چهارشنبه گذشته گفت: کنترل فرودگاه الحدیده 100درصد در دست ارتش و کمیته های مردمی است و مزدوران عربستانی در محاصره نیروهای ما هستند و آنها راهی جز تسلیم شدن ندارند.

'محمد البخیتی' عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز از داخل فرودگاه الحدیده به المیادین گفت: نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی پس از شکست فاحش از فرودگاه عقب نشینی کردند.

'شرف لقمان' سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن دوشنبه شب گذشته ضمن رد خبر پیشروی ائتلاف سعودی در سواحل غربی کشورش افزود: سخنانی که از پیشروی نیروهای متجاوز شنیده می شود، توهم است و خیالی بیش نیست.

حملات متجاوزان عربستانی و ائتلاف عربی به استان الحدیده در غرب یمن تاکنون موجب آوارگی حدود 5 هزار خانواده این شهر شده است.

بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود. ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دستکم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 درقالب ائتلافی از چند کشور عربی و با چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان