//
کدخبر: ۱۰۱۵۹ //

دانشگاه مازندران میزبان یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار است

دانشگاه مازندران واقع در بابلسر سوم و چهارم اسفندماه جاری میزبان یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار است.

 دانشگاه مازندران میزبان یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار است

مدیراجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار یکشنبه شب بیان کرد: این دوره از مسابقات در چهار لیگ اصلی، آزاد، پوستر و ایده برتر برگزار می شود.

رضا اسفی لار افزود : یازدهمین دوره مسابقات کمیکار با حضور 35 تیم از دانشگاهها ، موسسات آموزش عالی و مدارس سراسر کشور به صورت دانشجویی و دانش آموزی در دو روز برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری مسابقات کمیکار را ساخت ماشین ها با استفاده از سوخت پاک برشمرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه موضوع محیط زیست بسیار در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد لذا برگزاری مسابقات کمیکار و نگاه جامعه به این سمت می تواند در کاهش آلودگی های زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشد.

او با بیان اینکه مسابقات کمیکار قبل از این در دانشگاههایی مانند تهران و اصفهان برگزار شده بود ؛ افزود: مسابقات کمیکار برای اولین بار در شمال کشور در دانشگاه مازندران برگزار می شود که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر اجرایی یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار ، گفت : تعداد 12 نفر از اساتید دانشگاهای تهران، تبریز، مازندران و قوچان این دوره از مسابقات را داوری می کنند.

اسفی لار بیان کرد : برگزیدگان این دوره از مسابقات برای رقابت در سطح جهانی معرفی می شوند.

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان برگزار می‌شود.

در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ‌تر نبوده و بتواند راهی را که کم و بیش از آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می‌شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می‌شود بپیماید.

نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده ‌شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به کار نرفته باشد.

یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان