//
کدخبر: ۴۴۳۷۹۹ //
آشپزی| آش گوشت بوشهری

طرز تهیه این آش رو از دست نده| آش گوشت بوشهری !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه آش گوشت بوشهری در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه این آش رو از دست نده|  آش گوشت بوشهری !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه آش گوشت بوشهری را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

لوبیا قرمز ۱.۵ پیمانه

برنج ۱ پیمانه

سبزی آشی ۱.۵ پیمانه

پیاز ۳ عدد

آب نارنج ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و دارچین به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

دستور پخت آش گوشت بوشهری

گام اول

ابتدا گوشت قرمز را در قابلمه‌ای که حاوی آب است، قرار دهید. سپس کمی زردچوبه، نمک و یک قاشق آب نارنج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت طعم دار شده و عطر ادویه‌ها را به خود بگیرد.

گام دوم

بسته به نوع گوشت مدت زمان پخت بین ۳ تا ۴ ساعت خواهد بود. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آن را از روی حرارت بردارید و ریش ریش کنید.

گام سوم

باید لوبیا را از چند ساعت قبل (حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت) در آب خیس کرده باشید. پس از اینکه لوبیا به طور کامل خیس خورد، آن را به همراه ۳ پیمانه آب در قابلمه ریخته و بپزید. پس از اتمام پخت لوبیا را با گوشت‌کوب بکوبید تا کاملاً نرم و یک‌دست شود. سپس برنج را در قابلمه ریخته و با آب بپزید. سبزی را هم به برنج در حال پخت اضافه کنید.

گام چهارم

هنگامی که برنج پخت، آن را ابکشی کنید و آب مذکور را در ظرف جداگانه‌ای نگهداری کنید. برنج آب‌کشی شده را کاملاً توسط گوشت‌کوب نرم نمایید. برای سبزی می‌توانید از ترکیب تره، شوید و کمی گشنیز یا سایر سبزیجات محلی استفاده کنید.

گام پنجم

برای خوش‌طعم‌تر کردن غذا یک عدد پیاز درشت پوست کنده را بشویید و سپس به صورت نگینی خرد یا رنده کنید. کمی روغن در ماهیتابه ریخته و پس از اینکه داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید.

گام ششم

پیاز را به همراه زردچوبه و نمک خوب تفت دهید. لوبیا و برنج کوبیده شده را به آب گوشت اضافه کنید. پس از گذشت ۵ دقیقه آب برنج را نیز اضافه کنید. نمک و ادویه را به دلخواه اضافه کنید و به هم بزنید تا ادویه‌ها به خورد آش رفته و عطر و طعم خوبی به آش بدهند.

گام هفتم

به خاطر داشته باشید که این آش به سرعت غلیظ می‌شود. به آرامی آن را هم بزنید و هنگامی که غلیظ شد پیاز داغ و گوشت ریش ریش شده را با آش ترکیب کنید.

گام هشتم

شعله‌ی گاز را کم کنید و اجازه دهید آش با شعله‌ی کم به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه به خوبی جا افتاد می‌توانید آن را سرو کرده و در کنار خانواده میل کنید. دقت داشته باشید برای اینکه آش‌تان ته نگیرد، پیاز داغ و گوشت را در آخرین مرحله و قبل از سرو به آن اضافه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۳۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان