//
کدخبر: ۳۶۳۷۶۲ //

موزه "راه کربلا" باید در کرمانشاه راه اندازی شود

شهردار کرمانشاه پیشنهاد راه اندازی موزه "راه کربلا" در کرمانشاه را مطرح کرد و گفت: راه اندازی این موزه می‌تواند در هویت سازی نقش کرمانشاه به عنوان دروازه راه کربلا موثر باشد.

موزه "راه کربلا" باید در کرمانشاه راه اندازی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به تشریح مصوبات جلسه گذشته این شورا و اقدامات برخی دستگاه ها در خصوص نحوه اجرای این مصوبات اختصاص یافت.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه در تشریح اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، اخلاق و معنویت جامعه، فضای مجازی، حجاب و عفاف و زندگی عفیفانه و ایجاد نشاط و شادابی در فضای عمومی جامعه را پنج اولویت مهم این شورا در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: این عناوین کلی است و زیرمجموعه هایی دارد که همگی آنها در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت، بطور مثال در بحث تحکیم بنیان خانواده مباحث مربوط به ازدواج، طلاق، مهریه و جهیزیه و ... در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صفدری از تشکیل کارگروه علمی و مشورتی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و افزود: در این کمیته طرح ها و پیشنهادات و نظرات کارشناسان و مسئولان دستگاه های عضو بررسی و چکش کاری شده و سپس به صحن شورا آورده می شود.

وی افزود: برای تقویت طرح ها و مصوبات شورا از تمام دستگاه های عضو خواسته ایم تا طرح ها، پیشنهادات و پژوهش های انجام شده در خصوص پنج اولویت اصلی شورا را ارائه کنند که تاکنون تنها چند دستگاه در این زمینه اقدام کرده اند و منتظر پاسخ سایر دستگاه ها هستیم.

صفدری در ادامه در تشریح مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان، اختصاص 10 درصد ظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی شهر به بحث حجاب و عفاف و زندگی عفیفانه را از جمله این مصوبات عنوان کرد و افزود: طرح ها در این زمینه در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار گرفته است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه ابلاغیه ای داشته اند که 10 درصد فضای تبلیغاتی شهر به این موضوع اختصاص پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سالامی استان کرمانشاه بحث پیگیری طراحی لباس زیبا و اسلامی را هم از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان دیگر مصوبه مهم جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این جلسه در خصوص اقدامات شهرداری در زمینه انجام مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: شهرداری کرمانشاه کار را در پنج محور پیش برده که از جمله محور اول بحث تحکیم بنیان خانواده است که همواره مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی بوده است.

وی افزود: در این زمینه مشاوره‌های خانواده در فرهنگسراهای شهرداری فعال شده و در حال مشاوره به خانواده ها و بویژه زوجین جوان است.

وی افزود: علاوه بر این پایگاه هایی برای آموزش و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در سطح شهر در حال راه اندازی است که یک پایگاه آن در دولت آباد افتتاح شده و راه اندازی هفت پایگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

شهردار کرمانشاه در بحث ایجاد شادی و نشاط اجتماعی هم که محور مهم شورای فرهنگ عمومی است در پنج ماه گذشته شش جشن بزرگ را در سطح شهر برگزار کرده ایم و در تلاش برای برپایی جشن های دیگر پس از پایان ماه محرم و صفر هستیم.

وی افزود: در بحث حجاب و عفاف هم به جای 10 درصد بیلبوردهای شهر، 30 درصد آنها به مسائل اخلاقی و فرهنگی اختصاص یافته است و هم اکنون از 60 بیلبورد تبلیغاتی سطح شهر 20 مورد آنها به بحث حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی اختصاص پیدا کرده است.

نوروزی گفت: در بحث راه اندازی نمایشگاه حجاب و عفاف هم سوله ای درمحوطه پشتی پارک "شاهد" در نظر گرفته شده که در صورت پای کار آمدن اداره صمت و تولیدکنندگان این نمایشگاه هم راه اندازی می شود.

وی افزود: علاوه بر این برگزاری کلاس های اخلاق در فرهنگسراهای شهرداری در دستور کار قرار گرفته و الوین دوره آن برای کارکنان شهرداری برگزار شده است.

شهردار کرمانشاه در ادامه پیشنهاد راه اندازی موزه "راه کربلا" در کرمانشاه را مطرح کرد و افزود: اگر میراث فرهنگی در این زمینه همکاری کند حاضریم مکانی را به راه اندازی این موزه اختصاص دهیم.

وی افزود: در این موزه می توان تمام آثار مرتبط با تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی را به نمایش گذاشت و یک هویت سازی جدی با محوریت "کرمانشاه؛ دروازه کربلا" انجام داد.

نوروزی گفت: در این موزه افرادی می توانند بصورت راوی حضور داشته و پیشینه کرمانشاه در این زمینه را برای بازدیدکنندگان مطرح کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان